persons – تارنمای مدیریت صفحات شخصی اساتید

مقالات سال 2641

عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action

عنوان نشریه :English Teaching & Learning

مقالات سال 2022

عنوان مقاله :طبقه بندی و رده شناسی »تکرار بلاغی« و انواع آن در بلاغت زبان های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زباني بلاغي

مقالات سال 2021

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :Inferencing Complexity of the Iranian TEFL Ph.D. Entrance Exam under the Lens of the Construction-Integration Model of Inference Processing

عنوان نشریه :International Journal of Language Testing

عنوان مقاله :» علم معانی « بازشناخت تطبیقی طبقه بندی درزبان های فارسی وانگلیسی

عنوان نشریه :بلاغت کاربردی ونقدبلاغی

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

مقالات سال 2020

عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد

عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :English for Medical Purposes: An Investigation into Medical Students’ English Language Needs

عنوان نشریه :iranian journal of applied language studies

عنوان مقاله :Rethinking English for Medical Purposes in Iran: Investigating the effectiveness of the status quo from stakeholders’ perspectives

عنوان نشریه :International Journal of Language Studies

عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study

عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research

عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان

عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،

عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت

عنوان نشریه :جستارهای زبانی

مقالات سال 2019

عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study

عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education

عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research

عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research

عنوان مقاله :بررسی تطبیقی رده‌شناسی و طبقه‌بندی «استعاره» با رهیافتی زیباشناختی در زبان‌های فارسی و انگلیسی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study

عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education

عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی

عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی

عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment

عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning

مقالات سال 2018

عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction

عنوان نشریه :International Journal of Instruction

عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument

عنوان نشریه :Applied Research on English Language

عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد

عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی

عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening

عنوان نشریه :CALL-EJ

مقالات سال 2017

عنوان مقاله :Willingness to Communicate Orally: The Case of Iranian EFL Learners

عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH

عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing

عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes

مقالات سال 2016

عنوان مقاله :Socially Constructed Mechanism in EFL Writing: A Case Study of Scaffold Planning in a Remote Area

عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities

عنوان مقاله :Question generation behavior of reflective teachers

عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH

عنوان مقاله :The relationship between EFL learner’ extensive reading and English language proficiency.

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2015

عنوان مقاله :Collocational use: A contrastive analysis of strategies used by Iranian EFL learners

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2014

عنوان مقاله :The effect of collaborative vs. non-collaborative feedback on EFL learners’ written accuracy (A socio-cognitive perspective)

عنوان نشریه :Cadmo

مقالات سال 2022

Digitalization in Language Learning in the Wake of COVID 19: Lessons Learned and Ways Forward

The 19th International TELLSI Conference ، 2022-11-11

مقالات سال 2020

پیشینه، مبانی ومطالعات ادبی- بلاغی در منابع فارسی، عربی وانگلیسی

ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه زبان وادبیات ایران ، 2020-07-09

مقالات سال 2017

The influence of concept mapping on reading comprehension of high school EFL learners in Iran

New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2017-08-28

بررسی انتقادی دو دهه تحقیق در زمینه نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان و دانشجویان: یافته ها و کاستی ها

Iran and World New Researches in Psychology and Educational Sciences ، 2017-05-18

Foreign Language Learning Motivation and Demotivation in Iranian Context: A Critical Review

دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04

مقالات سال 2016

The Effect of Using Scoring Rubrics on the Listening Comprehension Performance of Iranian Extroverted and Introverted EFL Learners

4th International Conference on Modern Researches in Humanities ، 2016-12-13

Collaborative vs. Non-Collaborative Feedback and EFL Learners’ Written Accuracy: A Socio-Cognitive Perspective

چهارمین کنفرانس پژوهش های کاربردی در مطالعات زبان ، 2016-11-25

Podcasts in Language Learning and Teaching: A State-of-the-Art Article

کنگره بین المللی زبان و ادبیات ، 2016-10-06

تغییر و اصلاح برنامه درسی ایران با نگاه به رویکردهای نوین به برنامه درسی در جهان

دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی, مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران ، 2016-09-28

مقالات سال 2015

Iranian EFL Learners and Teachers’ Conceptualization on Academic Success and falilure

نخستین همایش ملی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران» ، 2015-04-30

کتب سال 2014

English Book for the students of Arabic literature

ناشر : سخن گستر

پایان نامه های سال 2024

Title of Thesis: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ Agency and Their Professional Identity

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نازنین حسنی

پایان نامه های سال 2023

The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری

A Feasibility Study of the Implementation of Lesson Study for the Professional Development of EFL Teachers at Iranian English Language Institutes

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا هادی نژادماکرانی

Iranian EFL Teachers’ Emotion and their Professional Identity: A Mixed-Method Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه حسن زاده

EFL Teachers’ Use of Oral Corrective Feedback Strategies in Iranian High Schools: A Case Study on 12th-Grade Female classes

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فائزه عبداللهی طبس

پایان نامه های سال 2022

Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد

The Cultural Identity and its Relationship with Teaching Experience and EFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا طاهری

Critical Pedagogy, Emotional Intelligence, and Professional Identity: A Correlational Study among Iranian EFL Teachers

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده مینا ریاضی مشهدی

On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته

پایان نامه های سال 2021

Development and Validation of a Social Justice Questionnaire to Assess ELT Teachers’ Perception toward Social Justice in Teaching

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده امامی راد

On the Effect of Online Autonomy Supportive Behavior of Iranian EFL Teachers on Their Intermediate EFL Learners’ Self-Efficacy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدحسن سیدی

Complexity theory approach to vocabulary learning strategies of Iranian EFL leaner: A social cognitive approach

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):معصومه قربانی

Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی

A Genre Analysis of the Rhetorical Structure of Literature Review sections in Research Articles: A Cross-disciplinary Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه مکاریان بیلندی

پایان نامه های سال 2020

The Relationship between Willingness to Communicate and Iranian EFL Learners' Speaking Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا رضایی

Investigating the Effects of Blended Learning on Achievement and Attitude of EFL High School Students for Developing Listening Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا کرمانی

The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور

An Ethnographic Inquiry of General English Course at Birjand University of Medical Sciences: Developing, Implementing, and Evaluating a Multimodal Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرگس حکمتی

The Role of Strategic Planning in Iranian Low Intermediate EFL Learners’ Language Aptitude

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا داورزنی

پایان نامه های سال 2019

An Analysis of the Iranian 5th Grade of High School EFL Textbook, Vision 2

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید عسکری ازغندی

An Analysis of Self-regulation in the Essay Writing of Iranian EFL Students: A Qualitative Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه رنجبر

Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری

An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی

بررسی تطبیقی روش های طبقه بندی بلاغت درفارسی وانگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میثم ابراهیمی

Cooperative Speaking Tasks and Teacher-learners and Learners-learners L1 Use in EFL Oral Interaction

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده میترا جعفری

تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان

The Relationship between Iranian High School EFL Teachers' Self-Regulation and Their Classroom Management

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمود خسروجردی

Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد

A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی

پایان نامه های سال 2018

Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی

The Effect of Using Podcast on Iranian Intermediate EFL Learners Speaking Ability in Private Language Schools

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایران امیری

The effect of social networking) android application (on improving vocabulary knowledge among EFL learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه قزی

A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی

A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد

The Role of Cultural Schemata in Inferential Reading Comprehension: An Investigation in the Iranian EFL Context

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الناز ختائی

An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر

The Interplay of Identity and Iranian EFL Learners’ Writing Development: A Qualitative Study via telegram

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نیلوفر رمضان زاده

Computer-mediated communication: Comparing the effects of audio and video conferencing on Iranian EFL lea

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی کریم ابادی

A Qualitative Analysis of Virtual and Political Identities Formation among Iranian EFL Learners in Public and Private Schools in the Telegram Community

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سلیمه سادات حامدزاده

Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود

پایان نامه های سال 2017

A Content Analysis of English Writing Instruction Websites with a View toward Material Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایمان کدخدایی

The Effect of Music on Iranian EFL Learners' Speaking Fluency and their Level of Interest/Motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن کشاورزی

The Influence of Concept Mapping on Reading Comprehension of High School EFL Learners in Iran

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه احسانی نیا

An Analysis of Questioning Patterns in Iranian M.A Entrance Examinations based on Bloom's Taxonomy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میترا فتحیه

The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی

The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان

The Influence of Songs on Vocabulary and Pronunciation learning of Iranian Preschool EFL Learners with Average Intelligence

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید نیک مرام

پایان نامه های سال 2016

The Relationship between EFL Learners' Metacognitive Knowledge and Use with their Writing Performance in Using Rehtorical Patterns

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا مسجدی

The Impact of Podcast Use on Visually Impaired Iranian EFL Learners’ Listening Skills and their Attitudes

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه فیروزآبادی

The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی

A Content Analysis of Vocabulary Websites with a View towards Materials Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نوا محمودیان

نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی

A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمهدی ضیائی

A Content Analysis of Writing Errors In Iranian EFL Learners' Academic Writing and Their Attitudes towards Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هایده غفوری سبزواری

تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی

تاثیر استفاده از استراتژی های یادیار بر یادگیری لغات در زبان آموزان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه آمارلوئی

پایان نامه های سال 2015

The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی

The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی رضائی اهوانوئی

An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners' Writing Strategies and English Language Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه دادرس

تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری

َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی

The Effects of Extensive Reading on EFL Learners’ Reading Comprehension and Their Attitude toward Reading

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرائی

ٰThe Effect of Extensive Reading on EFL Learners' Reading Comprehension and their Attitude towards Reading

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرا ئی

The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان

پایان نامه های سال 2014

A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان

Inspecting Motivation in Single-gendered versus Co-educational Language Education

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن جعفری

The Impact of Cornell Note-Taking Method Instruction On Iranian EFL Students’ Grammar Learning

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا سادات معطریان

پایان نامه های سال 2013

تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی

پایان نامه های سال 2012

برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی

تاثیر آموزش ریشه شناسی بر یادگیری لغت زبان آموزان سطح متوسط به بالای ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رخساره قربانی مقدم