persons – تارنمای مدیریت صفحات شخصی اساتید

مقالات سال 2641

عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action

عنوان نشریه :English Teaching & Learning

مقالات سال 2022

عنوان مقاله :طبقه بندی و رده شناسی »تکرار بلاغی« و انواع آن در بلاغت زبان های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زباني بلاغي

مقالات سال 2021

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :Inferencing Complexity of the Iranian TEFL Ph.D. Entrance Exam under the Lens of the Construction-Integration Model of Inference Processing

عنوان نشریه :International Journal of Language Testing

عنوان مقاله :» علم معانی « بازشناخت تطبیقی طبقه بندی درزبان های فارسی وانگلیسی

عنوان نشریه :بلاغت کاربردی ونقدبلاغی

عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

مقالات سال 2020

عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد

عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه

عنوان مقاله :English for Medical Purposes: An Investigation into Medical Students’ English Language Needs

عنوان نشریه :iranian journal of applied language studies

عنوان مقاله :Rethinking English for Medical Purposes in Iran: Investigating the effectiveness of the status quo from stakeholders’ perspectives

عنوان نشریه :International Journal of Language Studies

عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study

عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research

عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان

عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،

عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت

عنوان نشریه :جستارهای زبانی

مقالات سال 2019

عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study

عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education

عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی

عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی

عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment

عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning

عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research

عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research

عنوان مقاله :بررسی تطبیقی رده‌شناسی و طبقه‌بندی «استعاره» با رهیافتی زیباشناختی در زبان‌های فارسی و انگلیسی

عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه

مقالات سال 2018

عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction

عنوان نشریه :International Journal of Instruction

عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument

عنوان نشریه :Applied Research on English Language

عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد

عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی

عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening

عنوان نشریه :CALL-EJ

مقالات سال 2017

عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing

عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes

عنوان مقاله :Willingness to Communicate Orally: The Case of Iranian EFL Learners

عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH

مقالات سال 2016

عنوان مقاله :Socially Constructed Mechanism in EFL Writing: A Case Study of Scaffold Planning in a Remote Area

عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities

عنوان مقاله :Question generation behavior of reflective teachers

عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH

عنوان مقاله :The relationship between EFL learner’ extensive reading and English language proficiency.

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2015

عنوان مقاله :Collocational use: A contrastive analysis of strategies used by Iranian EFL learners

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2014

عنوان مقاله :The effect of collaborative vs. non-collaborative feedback on EFL learners’ written accuracy (A socio-cognitive perspective)

عنوان نشریه :Cadmo

مقالات سال 2020

پیشینه، مبانی ومطالعات ادبی- بلاغی در منابع فارسی، عربی وانگلیسی

ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه زبان وادبیات ایران ، 2020-07-09

مقالات سال 2017

The influence of concept mapping on reading comprehension of high school EFL learners in Iran

New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2017-08-28

بررسی انتقادی دو دهه تحقیق در زمینه نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان و دانشجویان: یافته ها و کاستی ها

Iran and World New Researches in Psychology and Educational Sciences ، 2017-05-18

Foreign Language Learning Motivation and Demotivation in Iranian Context: A Critical Review

دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04

مقالات سال 2016

The Effect of Using Scoring Rubrics on the Listening Comprehension Performance of Iranian Extroverted and Introverted EFL Learners

4th International Conference on Modern Researches in Humanities ، 2016-12-13

Collaborative vs. Non-Collaborative Feedback and EFL Learners’ Written Accuracy: A Socio-Cognitive Perspective

چهارمین کنفرانس پژوهش های کاربردی در مطالعات زبان ، 2016-11-25

Podcasts in Language Learning and Teaching: A State-of-the-Art Article

کنگره بین المللی زبان و ادبیات ، 2016-10-06

تغییر و اصلاح برنامه درسی ایران با نگاه به رویکردهای نوین به برنامه درسی در جهان

دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی, مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران ، 2016-09-28

مقالات سال 2015

Iranian EFL Learners and Teachers’ Conceptualization on Academic Success and falilure

نخستین همایش ملی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران» ، 2015-04-30

کتب سال 2014

English Book for the students of Arabic literature

ناشر : سخن گستر

پایان نامه های سال 2022

Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد

On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته

Critical Pedagogy, Emotional Intelligence, and Professional Identity: A Correlational Study among Iranian EFL Teachers

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده مینا ریاضی مشهدی

پایان نامه های سال 2021

On the Effect of Online Autonomy Supportive Behavior of Iranian EFL Teachers on Their Intermediate EFL Learners’ Self-Efficacy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدحسن سیدی

Development and Validation of a Social Justice Questionnaire to Assess ELT Teachers’ Perception toward Social Justice in Teaching

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده امامی راد

Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی

Complexity theory approach to vocabulary learning strategies of Iranian EFL leaner: A social cognitive approach

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):معصومه قربانی

پایان نامه های سال 2020

The Relationship between Willingness to Communicate and Iranian EFL Learners' Speaking Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا رضایی

The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور

Investigating the Effects of Blended Learning on Achievement and Attitude of EFL High School Students for Developing Listening Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا کرمانی

An Ethnographic Inquiry of General English Course at Birjand University of Medical Sciences: Developing, Implementing, and Evaluating a Multimodal Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرگس حکمتی

The Role of Strategic Planning in Iranian Low Intermediate EFL Learners’ Language Aptitude

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا داورزنی

پایان نامه های سال 2019

An Analysis of Self-regulation in the Essay Writing of Iranian EFL Students: A Qualitative Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه رنجبر

An Analysis of the Iranian 5th Grade of High School EFL Textbook, Vision 2

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید عسکری ازغندی

Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری

An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی

Cooperative Speaking Tasks and Teacher-learners and Learners-learners L1 Use in EFL Oral Interaction

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده میترا جعفری

بررسی تطبیقی روش های طبقه بندی بلاغت درفارسی وانگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میثم ابراهیمی

تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان

The Relationship between Iranian High School EFL Teachers' Self-Regulation and Their Classroom Management

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمود خسروجردی

A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی

Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد

پایان نامه های سال 2018

Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی

The Effect of Using Podcast on Iranian Intermediate EFL Learners Speaking Ability in Private Language Schools

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایران امیری

The effect of social networking) android application (on improving vocabulary knowledge among EFL learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه قزی

A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی

A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد

The Role of Cultural Schemata in Inferential Reading Comprehension: An Investigation in the Iranian EFL Context

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الناز ختائی

An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر

The Interplay of Identity and Iranian EFL Learners’ Writing Development: A Qualitative Study via telegram

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نیلوفر رمضان زاده

Computer-mediated communication: Comparing the effects of audio and video conferencing on Iranian EFL lea

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی کریم ابادی

A Qualitative Analysis of Virtual and Political Identities Formation among Iranian EFL Learners in Public and Private Schools in the Telegram Community

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سلیمه سادات حامدزاده

Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود

پایان نامه های سال 2017

The Effect of Music on Iranian EFL Learners' Speaking Fluency and their Level of Interest/Motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن کشاورزی

A Content Analysis of English Writing Instruction Websites with a View toward Material Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایمان کدخدایی

The Influence of Concept Mapping on Reading Comprehension of High School EFL Learners in Iran

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه احسانی نیا

An Analysis of Questioning Patterns in Iranian M.A Entrance Examinations based on Bloom's Taxonomy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میترا فتحیه

The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی

The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان

The Influence of Songs on Vocabulary and Pronunciation learning of Iranian Preschool EFL Learners with Average Intelligence

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید نیک مرام

پایان نامه های سال 2016

The Impact of Podcast Use on Visually Impaired Iranian EFL Learners’ Listening Skills and their Attitudes

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه فیروزآبادی

The Relationship between EFL Learners' Metacognitive Knowledge and Use with their Writing Performance in Using Rehtorical Patterns

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا مسجدی

The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی

A Content Analysis of Vocabulary Websites with a View towards Materials Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نوا محمودیان

نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی

A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمهدی ضیائی

A Content Analysis of Writing Errors In Iranian EFL Learners' Academic Writing and Their Attitudes towards Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هایده غفوری سبزواری

تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی

تاثیر استفاده از استراتژی های یادیار بر یادگیری لغات در زبان آموزان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه آمارلوئی

پایان نامه های سال 2015

The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی

The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی رضائی اهوانوئی

An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners' Writing Strategies and English Language Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه دادرس

تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری

َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی

The Effects of Extensive Reading on EFL Learners’ Reading Comprehension and Their Attitude toward Reading

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرائی

ٰThe Effect of Extensive Reading on EFL Learners' Reading Comprehension and their Attitude towards Reading

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرا ئی

The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان

پایان نامه های سال 2014

A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان

Inspecting Motivation in Single-gendered versus Co-educational Language Education

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن جعفری

The Impact of Cornell Note-Taking Method Instruction On Iranian EFL Students’ Grammar Learning

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا سادات معطریان

پایان نامه های سال 2013

تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی

پایان نامه های سال 2012

برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی

تاثیر آموزش ریشه شناسی بر یادگیری لغت زبان آموزان سطح متوسط به بالای ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رخساره قربانی مقدم