مقالات سال 2641
عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action
عنوان نشریه :English Teaching & Learning
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :The Role of Agency and Identity in the Language Socialization of Iranian EFL Learners during the COVID-19 Pandemic: An Ethnographic Study
عنوان نشریه :Language Related Research
عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study
عنوان نشریه :Languge Related Research
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :طبقه بندی و رده شناسی »تکرار بلاغی« و انواع آن در بلاغت زبان های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :مطالعات زباني بلاغي
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :Inferencing Complexity of the Iranian TEFL Ph.D. Entrance Exam under the Lens of the Construction-Integration Model of Inference Processing
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
عنوان مقاله :» علم معانی « بازشناخت تطبیقی طبقه بندی درزبان های فارسی وانگلیسی
عنوان نشریه :بلاغت کاربردی ونقدبلاغی
عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study
عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research
عنوان مقاله :Rethinking English for Medical Purposes in Iran: Investigating the effectiveness of the status quo from stakeholders’ perspectives
عنوان نشریه :International Journal of Language Studies
عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
عنوان مقاله :English for Medical Purposes: An Investigation into Medical Students’ English Language Needs
عنوان نشریه :iranian journal of applied language studies
عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study
عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education
عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی
عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی
عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی ردهشناسی و طبقهبندی «استعاره» با رهیافتی زیباشناختی در زبانهای فارسی و انگلیسی
عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment
عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد
عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی
عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening
عنوان نشریه :CALL-EJ
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing
عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes
عنوان مقاله :Willingness to Communicate Orally: The Case of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Question generation behavior of reflective teachers
عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
عنوان مقاله :The relationship between EFL learner’ extensive reading and English language proficiency.
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :Socially Constructed Mechanism in EFL Writing: A Case Study of Scaffold Planning in a Remote Area
عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities
مقالات سال 2015
عنوان مقاله :Collocational use: A contrastive analysis of strategies used by Iranian EFL learners
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2014
عنوان مقاله :The effect of collaborative vs. non-collaborative feedback on EFL learners’ written accuracy (A socio-cognitive perspective)
عنوان نشریه :Cadmo
پایان نامه های سال 2024
Exploring the effects of flipped classroom instruction on vocabulary learning in elementary schools in Iran: An Experimental Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احمد دشتبان
Examining the Association among Anxiety, Academic Oral Presentation Self- Efficacy, and Vocabulary Knowledge in Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم عظیمی
How Predictive are Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support on Professional Development with the Mediating Role of Work Motivation?
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مرتضی بنجخی
Relationship Between Foreign Language Anxiety (FLA) and Gardner’s Multiple Intelligences (MIs) Among Iranian Intermediate Language Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی عباس آبادی
Exploring the Effectiveness of The Implementation of Social Justice Pedagogies in EFL Education: A Systematic Literature Review
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیدا نجف ونددریکوندی
A Thesis submitted to Language Department of Hakim Sabzevari University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Teaching English as a Foreign Language (TEFL)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه حاجی زاده
Title of Thesis: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ Agency and Their Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نازنین حسنی
پایان نامه های سال 2023
The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری
A Feasibility Study of the Implementation of Lesson Study for the Professional Development of EFL Teachers at Iranian English Language Institutes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا هادی نژاد ماکرانی
Iranian EFL Teachers’ Emotion and their Professional Identity: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه حسن زاده
EFL Teachers’ Use of Oral Corrective Feedback Strategies in Iranian High Schools: A Case Study on 12th-Grade Female classes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فائزه عبداللهی طبس
پایان نامه های سال 2022
Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد
The Cultural Identity and its Relationship with Teaching Experience and EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا طاهری
Critical Pedagogy, Emotional Intelligence, and Professional Identity: A Correlational Study among Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده مینا ریاضی مشهدی
On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته
پایان نامه های سال 2021
On the Effect of Online Autonomy Supportive Behavior of Iranian EFL Teachers on Their Intermediate EFL Learners’ Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدحسن سیدی
Development and Validation of a Social Justice Questionnaire to Assess ELT Teachers’ Perception toward Social Justice in Teaching
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده امامی راد
Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی
Complexity theory approach to vocabulary learning strategies of Iranian EFL leaner: A social cognitive approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):معصومه قربانی
A Genre Analysis of the Rhetorical Structure of Literature Review sections in Research Articles: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه مکاریان بیلندی
پایان نامه های سال 2020
The Relationship between Willingness to Communicate and Iranian EFL Learners' Speaking Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا رضایی
Investigating the Effects of Blended Learning on Achievement and Attitude of EFL High School Students for Developing Listening Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا کرمانی
The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور
An Ethnographic Inquiry of General English Course at Birjand University of Medical Sciences: Developing, Implementing, and Evaluating a Multimodal Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرگس حکمتی
The Role of Strategic Planning in Iranian Low Intermediate EFL Learners’ Language Aptitude
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا داورزنی
پایان نامه های سال 2019
An Analysis of Self-regulation in the Essay Writing of Iranian EFL Students: A Qualitative Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه رنجبر
An Analysis of the Iranian 5th Grade of High School EFL Textbook, Vision 2
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید عسکری ازغندی
Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری
An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی
بررسی تطبیقی روش های طبقه بندی بلاغت درفارسی وانگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میثم ابراهیمی
Cooperative Speaking Tasks and Teacher-learners and Learners-learners L1 Use in EFL Oral Interaction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده میترا جعفری
تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان
The Relationship between Iranian High School EFL Teachers' Self-Regulation and Their Classroom Management
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمود خسروجردی
A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی
Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد
پایان نامه های سال 2018
Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی
The Effect of Using Podcast on Iranian Intermediate EFL Learners Speaking Ability in Private Language Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایران امیری
The effect of social networking) android application (on improving vocabulary knowledge among EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه قزی
A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی
A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد
The Role of Cultural Schemata in Inferential Reading Comprehension: An Investigation in the Iranian EFL Context
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الناز ختائی
An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر
The Interplay of Identity and Iranian EFL Learners’ Writing Development: A Qualitative Study via telegram
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نیلوفر رمضان زاده
Computer-mediated communication: Comparing the effects of audio and video conferencing on Iranian EFL lea
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی کریم ابادی
A Qualitative Analysis of Virtual and Political Identities Formation among Iranian EFL Learners in Public and Private Schools in the Telegram Community
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سلیمه سادات حامدزاده
Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود
پایان نامه های سال 2017
The Effect of Music on Iranian EFL Learners' Speaking Fluency and their Level of Interest/Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن کشاورزی
A Content Analysis of English Writing Instruction Websites with a View toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایمان کدخدایی
The Influence of Concept Mapping on Reading Comprehension of High School EFL Learners in Iran
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه احسانی نیا
An Analysis of Questioning Patterns in Iranian M.A Entrance Examinations based on Bloom's Taxonomy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میترا فتحیه
The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان
The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی
The Influence of Songs on Vocabulary and Pronunciation learning of Iranian Preschool EFL Learners with Average Intelligence
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید نیک مرام
پایان نامه های سال 2016
The Impact of Podcast Use on Visually Impaired Iranian EFL Learners’ Listening Skills and their Attitudes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه فیروزآبادی
The Relationship between EFL Learners' Metacognitive Knowledge and Use with their Writing Performance in Using Rehtorical Patterns
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا مسجدی
A Content Analysis of Vocabulary Websites with a View towards Materials Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نوا محمودیان
The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی
نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی
A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سید مهدی ضیائی
A Content Analysis of Writing Errors In Iranian EFL Learners' Academic Writing and Their Attitudes towards Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هایده غفوری سبزواری
تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی
تاثیر استفاده از استراتژی های یادیار بر یادگیری لغات در زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه آمارلوئی
پایان نامه های سال 2015
The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی
The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی رضائی اهوانوئی
An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners' Writing Strategies and English Language Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه دادرس
تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری
َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی
The Effects of Extensive Reading on EFL Learners’ Reading Comprehension and Their Attitude toward Reading
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرائی
ٰThe Effect of Extensive Reading on EFL Learners' Reading Comprehension and their Attitude towards Reading
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرا ئی
The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان
پایان نامه های سال 2014
A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان
Inspecting Motivation in Single-gendered versus Co-educational Language Education
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن جعفری
The Impact of Cornell Note-Taking Method Instruction On Iranian EFL Students’ Grammar Learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا سادات معطریان
پایان نامه های سال 2013
تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی
پایان نامه های سال 2012
برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی
تاثیر آموزش ریشه شناسی بر یادگیری لغت زبان آموزان سطح متوسط به بالای ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رخساره قربانی مقدم