persons – تارنمای مدیریت صفحات شخصی اساتید

مقالات سال 2024

عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study

عنوان نشریه :Languge Related Research

مقالات سال 2022

عنوان مقاله :The contribution of critical thinking and self-efficacy beliefs to teaching style preferences in higher education

عنوان نشریه :journal of applied research in higher education

مقالات سال 2021

عنوان مقاله :Measuring Language Teacher Emotion Regulation: Development and Validation of the Language Teacher Emotion Regulation Inventory at Workplace (LTERI)

عنوان نشریه :Frontiers in Psychology

عنوان مقاله :Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistic Written by Iranian and International Authors

عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،

مقالات سال 2019

عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study

عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education

عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment

عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning

عنوان مقاله :A Bourdieusian analysis of the educational field and professional identity of EFL teachers A hermeneutic phenomenological analysis

عنوان نشریه :Qualitative Research Journal

مقالات سال 2018

عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument

عنوان نشریه :Applied Research on English Language

عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening

عنوان نشریه :CALL-EJ

عنوان مقاله :Reliable Measure of Written Receptive Vocabulary Size: Using the L2 Depth of Vocabulary Knowledge as a Yardstick

عنوان نشریه :SAGE Open

مقالات سال 2017

عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing

عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes

مقالات سال 2016

عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

مقالات سال 2023

On The Relationship Between Novice & Experienced Teachers’ Mental Representations of Multi Assessment Identity Profiles & the Experiential Factors: A Processfolio Discourse Analysis Through Appraisal Theory

Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12

A Linguistic Model for Analyzing Classroom Discourse: Is the Sinclair & Coulthard (1975) model an appropriate tool for analyzing modern classroom discourse?

Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12

مقالات سال 2022

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی : کارگزاران هویت دیجیتال زبان آموزان نوجوان

چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات، و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18

مقالات سال 2017

Identifying Word Stress Problems of Iranian EFL Female Young Learners of English

دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04

A Discourse Analysis of Dispatch Advertisements in Iranian Newspapers

دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04

مقالات سال 2015

Probing the victory of an Iranian president: Applying critical discourse analysis and functional theory to televised presidentional debates

اولین کنفرانس ملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیرامون زبان‌شناسی کاربردی ، 2015-05-22

A comparative study on the use of politeness strategies in synchronous and asynchronous online communication

اولین کنفرانس ملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیرامون زبان‌شناسی کاربردی ، 2015-05-22

Gender-oriented code-switching of Iranian EFL teachers: a case study

كنفرانس ملّي زبان: بررسي مسایل جاري يادگيري و آموزش زبان انگليسي ، 2015-03-06

مقالات سال 2014

نگاهی تازه به حروف اضافه‌ی اسمی در زبان فارسی

نخستین کنفرانس ملی معنی‌شناسی و نحو زبان‌های ایرانی ، 2014-09-01

مقالات سال 2013

A New Perspective on the Ezafe Construction in Persian

(Fifth International Conference on Iranian Linguistics (ICIL 5 پنجمین کنفرانس بین المللی زبان شناسی ایرانی ، 2013-08-26

مقالات سال 2011

ٍEllipsis, Focus, and the Syntax-Phonology Interface: the case of the Empty Noun Construction

The annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 2011-06-30

مقالات سال 0000

M/p-echo reduplication in colloquial Persian: an OT analysis

First International Conference on Aspects of Iranian Linguistics ، 0000-00-00

Plural marking beyond count nouns

Mass/Count Workshop ، 0000-00-00

hâ mobility and noun ellipsis

Second International Conference on Iranian Linguistics ، 0000-00-00

Reduplication in Persian: a Morphological Doubling approach

the annual meeting of the Canadian Linguistics Associatio ، 0000-00-00

Definiteness marking through number

the annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 0000-00-00

تصویرگونگی فاصله‌ی زبانی

چهارمین کنفرانس زبان‌شناسی نظری و کاربردی ، 0000-00-00

Plural marking beyond count nouns

University of Manitoba Linguistics Colloquium ، 0000-00-00

Mobile plural marking in Persian

the annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 0000-00-00

کتب سال 2012

Count and Mass Across Languages (شمردنی و ناشمردنی در زبان)

ناشر : Oxford University Press

پایان نامه های سال 2024

Title of Thesis: Internet-Based Blended Private Tutoring versus Face-to-Face English Learning: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Professional Identity

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سبا حیدری میقانی

پایان نامه های سال 2023

The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری

The Comparison of Collaborative Vocabulary Learning of Iranian ESP Learners versus GE Learners in a MOODLE Context

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا شفائی گوارشک

The Effect of Flipped Instruction of Grammar on Iranian Intermediate EFL Learners’ L2 Grit

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هما بهزادیان

The Effect of Focused Direct Written Corrective Feedback on Iranian EFL Students' Writing Accuracy: Peer Feedback versus Teacher Feedback

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عطیه یزدی

The Effects and Effectiveness of E-portfolio Assessment on Iranian EFL Learners’ Syntactic Complexity of Writing Skill and Academic Achievement Motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه رفیع پور

The Relationship between Professional Identity and Character Strengths: The Cases of Iranian EFL Teachers

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیرین زواری

Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistics Written by Iranian and International Authors

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نجمه کمش

The Effect of Blended Formative Assessment on the Learning of Collocations and Attitudes towards blended Learning

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام کریمی

پایان نامه های سال 2022

Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد

The Cultural Identity and its Relationship with Teaching Experience and EFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا طاهری

Iranian EFL Teachers’ Time Perspective and Burnout: The Mediating Roles of Mindfulness and Self-Efficacy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دانشره

On the Relationship between Iranian EFL Teachers' Time Management and Their Professional Identity

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عاطفه رازی

On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته

Iranian EFL Teachers’ Cognition and Practice of Written Corrective Feedback in Authentic Classrooms

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرضیه علیزاده

“Exploring EFL Teachers' Emotion Regulation and its Relationships with Self-efficacy, Work Engagement, and Anger: Toward the Prospects of Effective Teaching”

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):طاهره حیدرنژاد

پایان نامه های سال 2021

The Effect of Using Flipped Classroom Model on Iranian EFL Students’ Achievement and Satisfaction in Grade Nine

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا دهقانی

Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی

The Effect of Verbal Teacher Immediacy through E-teaching on Intermediate EFL Learners’ WTC during Covid-19 Pandemic

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ساناز مزاری

Investigating the Interrelationship among Students’ Anxiety in Distance Learning, Coping Strategies and their Reading Score in Online Classrooms

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام شیخ

On The Effect of Task-Based Instruction on Iranian Pre-Intermediate EFL Learners’ Speaking Skill Strategy Use

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیررضا هوشمند

Prepositional Disambiguation through Cognitive Based Teaching Method

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم فکورثقیه

پایان نامه های سال 2020

The Power of Aural and Picture Vocabulary Size Test in Predicting Iranian EFL Learners’ Viewing Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهلا قلیچی قلعچه

پایان نامه های سال 2019

Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری

The Bourdieusian Analysis of the Professional Identity Construction of Iranian EFL Teachers and their Cultural Capital, Social Capital, Habitus, and Social Field: A Triangulation of Constructivist Grounded Study and Hermeneutic Phenomenological Research

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمیدرضا هاشمی مقدم کشوک

Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد

پایان نامه های سال 2018

Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی

A Comparison of Three Measures of Written Receptive Vocabulary Size: An Argument-based Validation Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی جانبی عنایت

Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود

پایان نامه های سال 2017

Evaluation of MA TEFL research methodology and teaching methodology courses based on CIPP model

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا ممتحنی

Comparison and the Use of Methodology Section Corpora in EFL Research Articles: A Study on Native Speakers’ and Iranian Authors’ Writing Experience

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدمهدی راشدمحصل

پایان نامه های سال 2016

The Relationship between Multiple Intelligences, Critical Thinking and Listening Comprehension among Iranian Intermediate EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمجید میرزائی

The relationship between demotivation and decultration among iranian TEFL students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلا کاشفی وحدتی

The Effect of Multimedia Texts Presented on the Interactive Whiteboard (Smart board) on High School EFL Learners’ Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم حاتمی خلیل آباد

نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی

Iranian EFL Male and Female Teachers’ Perceptions of Task-based Language Teaching (TBLT)

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی محمد زرقانی

The Effect of Computer-Assisted Metalinguistic Instructions on Intermediate Iranian EFL Learners’ Grammar Proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هانیه حسن پور

پایان نامه های سال 2015

The Online Dynamic Assessment of University Students' Electronic Writing Portfolios

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرتضی بنجخی

The Effectiveness of Speaking Materials for Iranian learners in ELT Institutes: a Comparative Study of Top-Notch and English Result Elementary Course Books

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه سادات قاسمی کیش

The English pronunciation issues for Iranian EFL students and the most effective strategies to teach pronunciation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدناصر موسوی

مقایسه عقاید زبان آموزان درمورد استراتژی های یادگیری زبان در دو محیط مختلف زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و زبان دوم

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نفیسی راد

The effect of reactive vs. proactive Focus on Form on Iranian EFL learners' grammatical accuracy and motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده الهه هاشمی نژاد

تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری

بررسی مقایسه ای کتاب و متون زبان آموزان ایرانی بر پایه ی تکرار هم آیی کلمات

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام مرادی مرجانه

َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی

The Relationship between the Types of Listening Strategies Use, Learning Style Preferences, Learner Autonomy and Listening proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه طالبیان

تاثیر مطالب خودآگاهی بخش ضمنی و تلویحی منظورشناسی بر درک کنش های گفتاری درخواست و امتناع

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم دلداده محبوب

تاثیر بازخورد فرازبانی و استنباطی بر روی دقت گرامری زبان آموزان مبتدی انگلیسی به عنوان زبان خارجی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا عمارلو

پایان نامه های سال 2014

A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان

تهیه و اعتبار سنجی یک معیار فرسودگی شغلی خاص برای معلمان زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم مهرادصدر

دلبستگی شغلی و عوامل موثر بر آن در میان معلمان زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هنگامه آصفی یگان محله

بررسی تاثیر هوش هیجانی دانشجویان ایرانی بر مهارت خواندن و درک مطلب و استراتژی های خواندن

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه یاراحمدی

پایان نامه های سال 2013

کاربرد روش آموزش فعالیت محور در بافت کشور ایران دیدگاه و آگاهی دبیران

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):راحله حسینی

تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی

پایان نامه های سال 2012

بررسی استراتژی های یادگیری لغت در زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اکرم ملک پور

The Effects of Electronic Dictionary Use on Improving Vocabulary Knowledge of Iranian Lower Intermediate EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حشمتی فر

ساختار قدرت در رمان سور بز نوشته ماریو بارگاس یوسا: تحلیل انتقادی کلام

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احترام طبسی

بررسی جامعه شناختی - زبان رمان قلعه حیوانات نوشته ی جرج ارول

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اعظم کیانی نژاد

مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی

تاریخ شروع فعالیت 1398-09-06
تاریخ پایان فعالیت: 1400-09-06