مقالات سال 2024
عنوان مقاله :The Role of Agency and Identity in the Language Socialization of Iranian EFL Learners during the COVID-19 Pandemic: An Ethnographic Study
عنوان نشریه :Language Related Research
عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study
عنوان نشریه :Languge Related Research
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :The contribution of critical thinking and self-efficacy beliefs to teaching style preferences in higher education
عنوان نشریه :journal of applied research in higher education
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistic Written by Iranian and International Authors
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
عنوان مقاله :Measuring Language Teacher Emotion Regulation: Development and Validation of the Language Teacher Emotion Regulation Inventory at Workplace (LTERI)
عنوان نشریه :Frontiers in Psychology
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :A Bourdieusian analysis of the educational field and professional identity of EFL teachers A hermeneutic phenomenological analysis
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study
عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education
عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment
عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :Reliable Measure of Written Receptive Vocabulary Size: Using the L2 Depth of Vocabulary Knowledge as a Yardstick
عنوان نشریه :SAGE Open
عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening
عنوان نشریه :CALL-EJ
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing
عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
مقالات سال 2023
On The Relationship Between Novice & Experienced Teachers’ Mental Representations of Multi Assessment Identity Profiles & the Experiential Factors: A Processfolio Discourse Analysis Through Appraisal Theory
Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12
A Linguistic Model for Analyzing Classroom Discourse: Is the Sinclair & Coulthard (1975) model an appropriate tool for analyzing modern classroom discourse?
Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12
مقالات سال 2022
فضای مجازی و شبکه های اجتماعی : کارگزاران هویت دیجیتال زبان آموزان نوجوان
چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات، و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18
مقالات سال 2017
Identifying Word Stress Problems of Iranian EFL Female Young Learners of English
دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
A Discourse Analysis of Dispatch Advertisements in Iranian Newspapers
دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
مقالات سال 2015
Probing the victory of an Iranian president: Applying critical discourse analysis and functional theory to televised presidentional debates
اولین کنفرانس ملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیرامون زبانشناسی کاربردی ، 2015-05-22
A comparative study on the use of politeness strategies in synchronous and asynchronous online communication
اولین کنفرانس ملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیرامون زبانشناسی کاربردی ، 2015-05-22
Gender-oriented code-switching of Iranian EFL teachers: a case study
كنفرانس ملّي زبان: بررسي مسایل جاري يادگيري و آموزش زبان انگليسي ، 2015-03-06
مقالات سال 2014
نگاهی تازه به حروف اضافهی اسمی در زبان فارسی
نخستین کنفرانس ملی معنیشناسی و نحو زبانهای ایرانی ، 2014-09-01
مقالات سال 2013
A New Perspective on the Ezafe Construction in Persian
(Fifth International Conference on Iranian Linguistics (ICIL 5 پنجمین کنفرانس بین المللی زبان شناسی ایرانی ، 2013-08-26
مقالات سال 2011
ٍEllipsis, Focus, and the Syntax-Phonology Interface: the case of the Empty Noun Construction
The annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 2011-06-30
مقالات سال 0000
Plural marking beyond count nouns
Mass/Count Workshop ، 0000-00-00
hâ mobility and noun ellipsis
Second International Conference on Iranian Linguistics ، 0000-00-00
Reduplication in Persian: a Morphological Doubling approach
the annual meeting of the Canadian Linguistics Associatio ، 0000-00-00
Definiteness marking through number
the annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 0000-00-00
تصویرگونگی فاصلهی زبانی
چهارمین کنفرانس زبانشناسی نظری و کاربردی ، 0000-00-00
Plural marking beyond count nouns
University of Manitoba Linguistics Colloquium ، 0000-00-00
Mobile plural marking in Persian
the annual meeting of the Canadian Linguistics Association ، 0000-00-00
M/p-echo reduplication in colloquial Persian: an OT analysis
First International Conference on Aspects of Iranian Linguistics ، 0000-00-00
پایان نامه های سال 2024
The Contribution of Gratitude, Anxiety , and Vocabulary Size to Academic Achievement of English University Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمد جواد عامریان
Title of Thesis: Internet-Based Blended Private Tutoring versus Face-to-Face English Learning: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سبا حیدری میقانی
پایان نامه های سال 2023
The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری
The Comparison of Collaborative Vocabulary Learning of Iranian ESP Learners versus GE Learners in a MOODLE Context
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا شفائی گوارشک
The Effect of Flipped Instruction of Grammar on Iranian Intermediate EFL Learners’ L2 Grit
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هما بهزادیان
The Effect of Focused Direct Written Corrective Feedback on Iranian EFL Students' Writing Accuracy: Peer Feedback versus Teacher Feedback
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عطیه یزدی
The Effects and Effectiveness of E-portfolio Assessment on Iranian EFL Learners’ Syntactic Complexity of Writing Skill and Academic Achievement Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه رفیع پور
The Relationship between Professional Identity and Character Strengths: The Cases of Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیرین زواری
Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistics Written by Iranian and International Authors
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نجمه کمش
The Effect of Blended Formative Assessment on the Learning of Collocations and Attitudes towards blended Learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام کریمی
پایان نامه های سال 2022
Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد
Iranian EFL Teachers’ Time Perspective and Burnout: The Mediating Roles of Mindfulness and Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دانشره
The Cultural Identity and its Relationship with Teaching Experience and EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا طاهری
On the Relationship between Iranian EFL Teachers' Time Management and Their Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عاطفه رازی
On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته
Iranian EFL Teachers’ Cognition and Practice of Written Corrective Feedback in Authentic Classrooms
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرضیه علیزاده
“Exploring EFL Teachers' Emotion Regulation and its Relationships with Self-efficacy, Work Engagement, and Anger: Toward the Prospects of Effective Teaching”
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):طاهره حیدرنژاد
پایان نامه های سال 2021
The Effect of Using Flipped Classroom Model on Iranian EFL Students’ Achievement and Satisfaction in Grade Nine
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا دهقانی
Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی
The Effect of Verbal Teacher Immediacy through E-teaching on Intermediate EFL Learners’ WTC during Covid-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ساناز مزاری
Investigating the Interrelationship among Students’ Anxiety in Distance Learning, Coping Strategies and their Reading Score in Online Classrooms
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام شیخ
Prepositional Disambiguation through Cognitive Based Teaching Method
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم فکورثقیه
On The Effect of Task-Based Instruction on Iranian Pre-Intermediate EFL Learners’ Speaking Skill Strategy Use
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیررضا هوشمند
پایان نامه های سال 2020
The Power of Aural and Picture Vocabulary Size Test in Predicting Iranian EFL Learners’ Viewing Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهلا قلیچی قلعچه
پایان نامه های سال 2019
Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری
The Bourdieusian Analysis of the Professional Identity Construction of Iranian EFL Teachers and their Cultural Capital, Social Capital, Habitus, and Social Field: A Triangulation of Constructivist Grounded Study and Hermeneutic Phenomenological Research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمیدرضا هاشمی مقدم کشوک
Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد
پایان نامه های سال 2018
Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی
A Comparison of Three Measures of Written Receptive Vocabulary Size: An Argument-based Validation Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی جانبی عنایت
Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود
پایان نامه های سال 2017
Evaluation of MA TEFL research methodology and teaching methodology courses based on CIPP model
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا ممتحنی
Comparison and the Use of Methodology Section Corpora in EFL Research Articles: A Study on Native Speakers’ and Iranian Authors’ Writing Experience
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدمهدی راشدمحصل
پایان نامه های سال 2016
The Relationship between Multiple Intelligences, Critical Thinking and Listening Comprehension among Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمجید میرزائی
The relationship between demotivation and decultration among iranian TEFL students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلا کاشفی وحدتی
نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی
The Effect of Multimedia Texts Presented on the Interactive Whiteboard (Smart board) on High School EFL Learners’ Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم حاتمی خلیل آباد
Iranian EFL Male and Female Teachers’ Perceptions of Task-based Language Teaching (TBLT)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی محمد زرقانی
The Effect of Computer-Assisted Metalinguistic Instructions on Intermediate Iranian EFL Learners’ Grammar Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هانیه حسن پور
پایان نامه های سال 2015
The Online Dynamic Assessment of University Students' Electronic Writing Portfolios
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرتضی بنجخی
The Effectiveness of Speaking Materials for Iranian learners in ELT Institutes: a Comparative Study of Top-Notch and English Result Elementary Course Books
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه سادات قاسمی کیش
The English pronunciation issues for Iranian EFL students and the most effective strategies to teach pronunciation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدناصر موسوی
مقایسه عقاید زبان آموزان درمورد استراتژی های یادگیری زبان در دو محیط مختلف زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و زبان دوم
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نفیسی راد
The effect of reactive vs. proactive Focus on Form on Iranian EFL learners' grammatical accuracy and motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده الهه هاشمی نژاد
تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری
َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی
بررسی مقایسه ای کتاب و متون زبان آموزان ایرانی بر پایه ی تکرار هم آیی کلمات
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام مرادی مرجانه
The Relationship between the Types of Listening Strategies Use, Learning Style Preferences, Learner Autonomy and Listening proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه طالبیان
تاثیر مطالب خودآگاهی بخش ضمنی و تلویحی منظورشناسی بر درک کنش های گفتاری درخواست و امتناع
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم دلداده محبوب
تاثیر بازخورد فرازبانی و استنباطی بر روی دقت گرامری زبان آموزان مبتدی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا عمارلو
پایان نامه های سال 2014
A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان
تهیه و اعتبار سنجی یک معیار فرسودگی شغلی خاص برای معلمان زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم مهرادصدر
دلبستگی شغلی و عوامل موثر بر آن در میان معلمان زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هنگامه آصفی یگان محله
بررسی تاثیر هوش هیجانی دانشجویان ایرانی بر مهارت خواندن و درک مطلب و استراتژی های خواندن
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه یاراحمدی
پایان نامه های سال 2013
کاربرد روش آموزش فعالیت محور در بافت کشور ایران دیدگاه و آگاهی دبیران
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):راحله حسینی
تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی
پایان نامه های سال 2012
بررسی استراتژی های یادگیری لغت در زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اکرم ملک پور
ساختار قدرت در رمان سور بز نوشته ماریو بارگاس یوسا: تحلیل انتقادی کلام
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احترام طبسی
The Effects of Electronic Dictionary Use on Improving Vocabulary Knowledge of Iranian Lower Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حشمتی فر
بررسی جامعه شناختی - زبان رمان قلعه حیوانات نوشته ی جرج ارول
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اعظم کیانی نژاد