persons – تارنمای مدیریت صفحات شخصی اساتید

مقالات سال 2641

عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action

عنوان نشریه :English Teaching & Learning

مقالات سال 2024

عنوان مقاله :New wine in new bottles? L2 Grit in comparison to domain-general Grit, Conscientiousness, and Cognitive Ability as a predictor of language learning

عنوان نشریه :JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT

مقالات سال 2023

عنوان مقاله :Exploring the Relationship among EFL Teachers’ Critical Thinking, Autonomy and Experience in Public and Private Schools

عنوان نشریه :journal of modern research in English language studies

عنوان مقاله :The Relationship among Language Teacher Immunity, Reflective Teaching, and Work Motivation in EFL Context

عنوان نشریه :ISSUES IN LANGUAGE TEACHING (ILT

عنوان مقاله :Developing In‑Service EFL Teachers’ Immunity Through Post‑induction Mentoring

عنوان نشریه :English Teaching and Learning

عنوان مقاله :EFL learners' perspective towards Online assessment during Covid-19 outbreak

عنوان نشریه :International Journal of Language Testing

عنوان مقاله :Relationships between EFL teachers' perceptions of consequential validity of formative assessment and data-driven decision-making self-efficacy and anxiety

عنوان نشریه :Journal of Applied Research in Higher Education

مقالات سال 2022

عنوان مقاله :Differential Item Functioning Analysis of Persian Adaptation of Foreign Language Classroom Anxiety Scale Against Gender

عنوان نشریه :Human Arenas

عنوان مقاله :Investigating Language Learners’ Satisfaction in Private Language Schools: A Factor Analysis of EduQual Model of Quality Assessment in Educational Contexts

عنوان نشریه :جستارهای زبانی

عنوان مقاله :The contribution of critical thinking and self-efficacy beliefs to teaching style preferences in higher education

عنوان نشریه :journal of applied research in higher education

عنوان مقاله :Co-Teaching in an EFL Writing Class: A Mixed-Methods Probe into its Effects and Students' Perceptions

عنوان نشریه :Journal of English Language Teaching and Learning

عنوان مقاله :نگرشي به »متنكاوي« در پژوهشهاي زباني: رويكرد رايانشي در تحليل متون

عنوان نشریه :جستارهای زبانی

عنوان مقاله :Examining the Role of Foreign Language Anxiety and Attachment Style in Willingness to Communicate

عنوان نشریه :psychological studies

مقالات سال 2021

عنوان مقاله :Fear of Statistics among TEFL Postgraduate Students

عنوان نشریه :Eurasian Journal of Applied Linguistics

عنوان مقاله :Concurrent Group-Dynamic Assessment of Intermediate EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size

عنوان نشریه :Porta Linguarum

عنوان مقاله :Reflections on English as a Foreign Language Teacher Burnout Risk Factors: The Interplay of Multiple Variables

عنوان نشریه :Applied Research on English Language

عنوان مقاله :Employing Dynamic Assessment and Concept-based Instruction for the Development of English Phrasal verbs in an EFL Classroom

عنوان نشریه :journal of modern research in English language studies

مقالات سال 2020

عنوان مقاله :The Association of Experienced in-service EFL teachers’ immunity with engagement, emotions, and autonomy

عنوان نشریه :current psychology

عنوان مقاله :The Relationship between Vocabulary Size and Depth for Iranian EFL Learners at Different Language Proficiency Levels

عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research

عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان

عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،

عنوان مقاله :Assessing the Contribution of Autonomy and Self-Efficacy to EFL Teachers’ Self-Regulation

عنوان نشریه :English Teaching & Learning

عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت

عنوان نشریه :جستارهای زبانی

عنوان مقاله :Investigating Fairness of Reading Comprehension Section of INUEE: Learner’s Attitudes towards DIF Sources

عنوان نشریه :International Journal of Language Testing

عنوان مقاله :A model of the factors predicting English language teacher immunity: A path analysis

عنوان نشریه :Indonesian journal of applied linguistics

مقالات سال 2019

عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی

عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی

عنوان مقاله :The Impact of Computerized Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Interlanguage Pragmatic Development

عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language

عنوان مقاله :The Effect of Concept Mapping on Learning English Requests by Iranian High School Students

عنوان نشریه :Pragmalinguistica

عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment

عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning

عنوان مقاله :A Study of Socio-Cultural Conception of Writing Assessment Literacy: Iranian EFL Teachers’ and Students’ Perspectives

عنوان نشریه :English Teaching and Learning

عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study

عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education

عنوان مقاله :A Bourdieusian analysis of the educational field and professional identity of EFL teachers A hermeneutic phenomenological analysis

عنوان نشریه :Qualitative Research Journal

مقالات سال 2018

عنوان مقاله :The interplay of teacher motivation and learner motivation: A Q method study

عنوان نشریه :CURRENT PSYCHOLOGY

عنوان مقاله :Word clustering effect on vocabulary learning of EFL learners: A case of semantic versus phonological clustering

عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills

عنوان مقاله :The Effect of Teaching Vocabulary Learning Strategies on Iranian EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size

عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities

عنوان مقاله :A Study on the Relationship between EFL Learners’ Nationality and Language Learning Motivation

عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature

عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction

عنوان نشریه :International Journal of Instruction

عنوان مقاله :From the State of Motivated to Demotivated: Iranian Military EFL Learners’ Motivation Change

عنوان نشریه :Journal of Asia TEFL

عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد

عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی

عنوان مقاله :Reliable Measure of Written Receptive Vocabulary Size: Using the L2 Depth of Vocabulary Knowledge as a Yardstick

عنوان نشریه :SAGE Open

عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument

عنوان نشریه :Applied Research on English Language

عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening

عنوان نشریه :CALL-EJ

مقالات سال 2017

عنوان مقاله :An Empirical Examination of the Association between Individual Differences Variables and Writing Performance of Iranian EFL Learners

عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills

عنوان مقاله :An Investigation into Iranian EFL Teachers’ Perception of Learner Autonomy

عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research

عنوان مقاله :بررسي تأثير عوامل انگيزشي بر پيشرفت يادگيري زبان‌آموزان در یک دانشگاه نظامی

عنوان نشریه :فصلنامه روان شناسي نظامي

عنوان مقاله :Critical Analysis of the Models of Language Proficiency with a Focus on Communicative Models

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing

عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes

مقالات سال 2016

عنوان مقاله :Evaluation of EFL Teachers Opinions about Online In-Service Teacher Training Programs in Iran

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :Comparing the Effects of L1 and L2 Definition on Incidental Vocabulary Learning through Listening to Stories

عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research

عنوان مقاله :Academic oral presentation self-efficacy: a cross-sectional interdisciplinary comparative study

عنوان نشریه :Higher Education Research & Development

عنوان مقاله :Teachers’ Assessment Literacy and Its Correlation with IELTS Students’ Achievement in Writing Skill

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed Methods Approach

عنوان نشریه :Iranian Journal of Applied Linguistics

مقالات سال 2014

عنوان مقاله :Strategies for testing statistical and practical significance in detecting DIF with logistic regression models

عنوان نشریه :Language Testing

مقالات سال 2013

عنوان مقاله :A Survey on Vocabulary Learning Strategies: A Case of Iranian EFL University Students

عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research

مقالات سال 2012

عنوان مقاله :یادگیری لغت به روش تعریفی در مقابل روش بافت محور

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2024

MOTIVATION AND MASTERY: EXPLORING IRANIAN MA TEFL HOLDERS' ATTITUDES TOWARDS THESIS PROJECTS

CASAE 2024 Annual Conference ، 2024-07-08

مقالات سال 2023

On The Relationship Between Novice & Experienced Teachers’ Mental Representations of Multi Assessment Identity Profiles & the Experiential Factors: A Processfolio Discourse Analysis Through Appraisal Theory

Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12

A Cross Comparison of the Effect of Assessment Type(Self, peer vs. teacher) on Iranian EFL students' Roleplaying

نوزدهمین همایش بین المللی انجمن آموزش زبان انگلیسی(تلسی 19) ، 2023-03-11

The effect of interactional dynamic assessment on EFL learners' spoken grammar knowledge in Private tutoring

نوزدهمین همایش بین المللی انجمن آموزش زبان انگلیسی ایران (تلسی 19) ، 2023-03-11

Pedagogical Content Knowledge for English Language Teachers

چهارمین همایش ملی دانش محتوایی تربیتی در آموزش زبان انگلیسی ، 2023-03-06

مقالات سال 2022

Beyond Mathematical Computations: The Necessity of Adopting a Practical Approach to Teaching Statistical Concepts and Data-Related Skills to TEFL Students

چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات، و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18

Beyond Mathematical Computations: The Necessity of Adopting a Practical Approach to Teaching Statistical Concepts and Data-Related Skills to TEFL Students

چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18

The Association of Immunity with Self-Regulation and Self-Efficacy Among Iranian EFL Teachers: Evidence from Public and Private Sectors

چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18

مقالات سال 2018

Investigating the Relationship among EFL Teachers’ Critical Thinking, Autonomy and Experience in Public and Private schools

شانزدهمین همایش بین المللی انجمن ادبیات و آموزش زبان انگلیسی ایران (تلسی16) ، 2018-12-16

مقالات سال 2017

They are those who refrain from using technology; Examining language vs. non-language teachers' technophobia in an Iranian eontext

دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04

مقالات سال 2016

The effect of smart interactive white board technology on vocabulary learning of students

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در آموزش زبان ، 2016-11-25

مقالات سال 2013

The effect of portfolio assessment on the language achievement of EFL learners

1st International Conference on TESOL ، 2013-09-24

The Effect of Grammatical Consciousness-Raising Tasks on Iranian EFL Learners’ Knowledge of Grammar

International Conference on Current Trends in ELT ، 2013-05-21

مقالات سال 2012

Investigating Academic Discipline Bias in UTEPT Using MH Method

اولین همایش میان رشته ای ، 2012-10-31

کتب سال 2018

A collection of Short stories

ناشر : انتشارات خط سفید

کتب سال 2017

Challenges in Foreign Language Teaching in Iran

ناشر : Cambridge Scholars Publishing

کتب سال 2014

English for the students of physical education

ناشر : خط سفید

پایان نامه های سال 2024

Examining the Association among Anxiety, Academic Oral Presentation Self- Efficacy, and Vocabulary Knowledge in Iranian Intermediate EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم عظیمی

How Predictive are Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support on Professional Development with the Mediating Role of Work Motivation?

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مرتضی بنجخی

The Contribution of Gratitude, Anxiety , and Vocabulary Size to Academic Achievement of English University Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمد جواد عامریان

Quality Assessment of English Language Institutes in Iran Based on SERVQUAL Model: A Case of Iran Language Institute (ILI)

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حدیث روانان

Formative assessment of oral presentation skills: A comparison of teacher and peer assessment

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه معینی قوژدی

Formative Assessment of Lexis in Speaking Performance of Iranian IELTS Candidates: The Effect of Oral Corrective Feedback

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسترن نامنی

پایان نامه های سال 2023

A Feasibility Study of the Implementation of Lesson Study for the Professional Development of EFL Teachers at Iranian English Language Institutes

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا هادی نژاد ماکرانی

The Effect of Flipped Instruction of Grammar on Iranian Intermediate EFL Learners’ L2 Grit

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هما بهزادیان

The Effect of Focused Direct Written Corrective Feedback on Iranian EFL Students' Writing Accuracy: Peer Feedback versus Teacher Feedback

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عطیه یزدی

The Effects and Effectiveness of E-portfolio Assessment on Iranian EFL Learners’ Syntactic Complexity of Writing Skill and Academic Achievement Motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه رفیع پور

The Effect of Blended Formative Assessment on the Learning of Collocations and Attitudes towards blended Learning

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام کریمی

The Effects of Flipped and Diagnostic Assessment Approaches on EFL Learners’ Writing Proficiency and Writing Motivation: A Case of Writing Accuracy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا شادفر

پایان نامه های سال 2022

The Relationship between EFL Teachers' Emotion Regulation, Mindset, and Well-Being

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم شفاطلب

پایان نامه های سال 2021

The Effect of Verbal Teacher Immediacy through E-teaching on Intermediate EFL Learners’ WTC during Covid-19 Pandemic

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ساناز مزاری

Investigating the Interrelationship among Students’ Anxiety in Distance Learning, Coping Strategies and their Reading Score in Online Classrooms

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام شیخ

The Relationship between Iranian Intermediate EFL Students’ Engagement Types and Their Academic Achievement

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیر قدس حسن اباد

Developing Teacher Immunity Through Post-Induction Mentoring: The Relationship Among Experienced In-service Iranian EFL Teachers’ Immunity, Engagement, Emotions, and Autonomy

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی اذری نوقابی

پایان نامه های سال 2020

The Power of Aural and Picture Vocabulary Size Test in Predicting Iranian EFL Learners’ Viewing Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهلا قلیچی قلعچه

The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور

Title of thesis : A Contrastive Corpus Analysis of Paradigmatic Discourse of Research Article Discussions in Applied Linguistics: A Triangulation of Text Mining Tools

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی مسجدی

Language Teacher Immunity and its Relationship with HEXACO, Reflective Teaching and Job Insecurity: A Mixed Method Validation

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی رحیم پورسکه

The Effect of Formative Assessment on the Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension and Self-regulation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین هاوشکی

Formative Peer Assessment of Iranian EFL Students' Grammatical Accuracy: The Role of Teacher in Peer Feedback on Grammatical Accuracy and Students Anxiety

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان شاهی

پایان نامه های سال 2019

ارزشیابی پویای کامپیوتری کنش گفتارهای انگلیسی)عذرخواهی،تقاضا،وامتناع(معانی روزمره و تلویحی زبان آموزان انگلیسی در ایران:یک نگرش مداخله ای Computerized Dynamic Assessment of Speech Ac

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی زنگوئی

The Relationship between Iranian Intermediate EFL Learners’ Autonomy and Learning Motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ابوالقاسم عباسی

Title of Thesis: Iranian EFL Public and Private Students’ Perception of Learning for Social Justice: A Qualitative Grounded Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی محمدی طرنج

An Investigation of EFL Teachers’ Writing Assessment Literacy and Assessment Efficacy: A Socio-Cultural Conception

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم عطایی تبار

Exploring the DMC Motivational Trajectories of Iranian MA TEFL Holders through Dynamic System Theory

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شهره شهرویان

An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی

The Relationship between Self-esteem and Speaking Ability of Iranian Elementary EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نعیمه زیرک حسن ابادی

The Bourdieusian Analysis of the Professional Identity Construction of Iranian EFL Teachers and their Cultural Capital, Social Capital, Habitus, and Social Field: A Triangulation of Constructivist Grounded Study and Hermeneutic Phenomenological Research

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمیدرضا هاشمی مقدم کشوک

A Comparative Study of Experienced and Inexperienced Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Classroom Questioning Techniques and Error Correction Approaches: A Mixed-Method Study

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فضل احمد قنبرزهی

تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان

Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد

Pragmatic knowledge or oral vocabulary knowledge; which on is a better predicator of inference questions of listening comprehension of Iranian EFL learners?

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا ربانی

پایان نامه های سال 2018

Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی

The Effect of Critical Thinking on Reading Comprehension among Iranian Pre-Intermediate EFL Learners: A Mixed-Method Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده خرمی

A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد

The Development of English Phrasal Verbs in an Iranian EFL Classroom: Dynamic Assessment and Concept-based Instruction

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه اکبری

the Complex Dynamic Interplay of Teacher Motivation, Learner Motivation, and L2 Achievement: A Q Methodology research

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حجت جدائی حاجی خواجه لو

An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر

Learning by Teaching and its Relationship to Educational Orientations

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهدی داوری ترشیزی

Lexical bundles in Academic Writing by Iranian Advanced EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیکا شکوهی

A Comparison of Three Measures of Written Receptive Vocabulary Size: An Argument-based Validation Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی جانبی عنایت

Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود

پایان نامه های سال 2017

Detecting Academic Discipline Differential Item Functioning (DIF) and Differential Skill Functioning (DSF) with Sabzevar English Proficiency Test (SEPT) Using Item Response Theory (IRT) and Mantel-Haenszel (MH) Procedures

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا خرمی

Evaluation of MA TEFL research methodology and teaching methodology courses based on CIPP model

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا ممتحنی

Iranian and International Authors’ Use of Citation Types in Scientific Journals on Applied Linguistics

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بابک طلائی پور

The Effect of Online Interactionist Dynamic Assessment via Telegram on Iranian Pre-intermediate EFL Learners’ Speaking Development

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سحر برادران سلمانی

The relationship among fear of negative evaluation, willingness to communicate, and student stroke in Iranian EFL learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه شریف

: A Qualitative Analysis of Positionings in Public, Private, and Nonprofit Schools: Cases of Iranian EFL Teachers

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم صبوری

Group-dynamic Assessment of Iranian Intermediate EFL Learners’ Vocabulary Size

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مصطفی آذری نوقابی

The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان

The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی

The effect of direct and indirect written corrective feedback on Iranian EFL University students accuracy in mechanics of writing

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اعظم شاد

An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed-Methods Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):امید ملاحی

پایان نامه های سال 2016

A Contrastive Generic Analysis of Articles’ Abstracts: A Cross-disciplinary Approach

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):آرزو توانگرحمزه کلائی

The Role of Written Focused Corrective Feedback in Iranian EFL Learners’ Writing Motivation and in their Accurate Use of Articles

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):منصوره صفاری

The relationship between demotivation and decultration among iranian TEFL students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلا کاشفی وحدتی

The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی

The Effect of Multimedia Instruction on Developing Iranian University Students’ Writing Skill

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه اسماعیل پور

Gender DIF/DTF Analysis of TOEFL Junior Reading Comprehension through Logistic Regression and SIBTEST Methods

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فریده عیسائی

A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سید مهدی ضیائی

Iranian teachers' attitudes, intentions and practices regarding formative assessment: A mixed method study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):کبری راسی

investigating gender difference in TOEFL reading comprehension section: A DSF approach

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حبشی

the effect of using creative drama as a pre-writing activity on EFL learner's writing skill and self-efficacy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):صادق سهیلی انارکی

تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی

پایان نامه های سال 2015

Iranian Secondary- level EFL Teachers' Perceptions toward Doing Research and Their Challenges in Research Engagement

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عفت فتحی ششتمد

Iranian EFL Teachers and Learners’ Attitudes towards the Principles of Critical Pedagogy

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا کیوانی

Comparing reading and listening effect on the immediate and delayed vocabulary retention of Iranian intermediate EFL learners through incidental vocabulary learning

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید معینی

Learner Autonomy in EFL Contexts: Student Teachers’ and experienced Teachers’ Beliefs and Practices

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین حسن پور

A Critical and Practical Analysis of the Generic Rhetorical Structure of Literature Reviews in the Non-native Theses of Iranian TEFL Students

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیرا قادری

The Online Dynamic Assessment of University Students' Electronic Writing Portfolios

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرتضی بنجخی

The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی

Comparing the Effects of L1 and L2 Definitions on Vocabulary Learning through Listening to Stories

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نور

The effect of reactive vs. proactive Focus on Form on Iranian EFL learners' grammatical accuracy and motivation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده الهه هاشمی نژاد

The Relationship between the Types of Listening Strategies Use, Learning Style Preferences, Learner Autonomy and Listening proficiency

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه طالبیان

تاثیر مطالب خودآگاهی بخش ضمنی و تلویحی منظورشناسی بر درک کنش های گفتاری درخواست و امتناع

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم دلداده محبوب

The Impact of Form Focused Tasks on Iranian High School EFL Learners' Vocabulary Recall and Retention

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدعباس موسوی

تاثیر بازخورد فرازبانی و استنباطی بر روی دقت گرامری زبان آموزان مبتدی انگلیسی به عنوان زبان خارجی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا عمارلو

The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان

پایان نامه های سال 2013

The Impact of Glossing and Contextualization on Recall and Retention of Vocabulary by EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهشید عبداله پور

پایان نامه های سال 2012

برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی

بررسی تاثیر روش ترکیبی و تحلیلی در خواندن کلمات در نوآموزان زبان انگلیسی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حانیه صادقی

The Effects of Electronic Dictionary Use on Improving Vocabulary Knowledge of Iranian Lower Intermediate EFL Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حشمتی فر

مدیر گروه

تاریخ شروع فعالیت 1394-06-07
تاریخ پایان فعالیت: 1396-07-03