مقالات سال 2641
عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action
عنوان نشریه :English Teaching & Learning
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :New wine in new bottles? L2 Grit in comparison to domain-general Grit, Conscientiousness, and Cognitive Ability as a predictor of language learning
عنوان نشریه :JOURNAL OF MULTILINGUAL AND MULTICULTURAL DEVELOPMENT
مقالات سال 2023
عنوان مقاله :Relationships between EFL teachers' perceptions of consequential validity of formative assessment and data-driven decision-making self-efficacy and anxiety
عنوان نشریه :Journal of Applied Research in Higher Education
عنوان مقاله :Exploring the Relationship among EFL Teachers’ Critical Thinking, Autonomy and Experience in Public and Private Schools
عنوان نشریه :journal of modern research in English language studies
عنوان مقاله :The Relationship among Language Teacher Immunity, Reflective Teaching, and Work Motivation in EFL Context
عنوان نشریه :ISSUES IN LANGUAGE TEACHING (ILT
عنوان مقاله :Developing In‑Service EFL Teachers’ Immunity Through Post‑induction Mentoring
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
عنوان مقاله :EFL learners' perspective towards Online assessment during Covid-19 outbreak
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :Examining the Role of Foreign Language Anxiety and Attachment Style in Willingness to Communicate
عنوان نشریه :psychological studies
عنوان مقاله :Differential Item Functioning Analysis of Persian Adaptation of Foreign Language Classroom Anxiety Scale Against Gender
عنوان نشریه :Human Arenas
عنوان مقاله :Investigating Language Learners’ Satisfaction in Private Language Schools: A Factor Analysis of EduQual Model of Quality Assessment in Educational Contexts
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
عنوان مقاله :The contribution of critical thinking and self-efficacy beliefs to teaching style preferences in higher education
عنوان نشریه :journal of applied research in higher education
عنوان مقاله :Co-Teaching in an EFL Writing Class: A Mixed-Methods Probe into its Effects and Students' Perceptions
عنوان نشریه :Journal of English Language Teaching and Learning
عنوان مقاله :نگرشي به »متنكاوي« در پژوهشهاي زباني: رويكرد رايانشي در تحليل متون
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :Fear of Statistics among TEFL Postgraduate Students
عنوان نشریه :Eurasian Journal of Applied Linguistics
عنوان مقاله :Concurrent Group-Dynamic Assessment of Intermediate EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size
عنوان نشریه :Porta Linguarum
عنوان مقاله :Reflections on English as a Foreign Language Teacher Burnout Risk Factors: The Interplay of Multiple Variables
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :Employing Dynamic Assessment and Concept-based Instruction for the Development of English Phrasal verbs in an EFL Classroom
عنوان نشریه :journal of modern research in English language studies
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :Assessing the Contribution of Autonomy and Self-Efficacy to EFL Teachers’ Self-Regulation
عنوان نشریه :English Teaching & Learning
عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
عنوان مقاله :The Relationship between Vocabulary Size and Depth for Iranian EFL Learners at Different Language Proficiency Levels
عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research
عنوان مقاله :A model of the factors predicting English language teacher immunity: A path analysis
عنوان نشریه :Indonesian journal of applied linguistics
عنوان مقاله :The Association of Experienced in-service EFL teachers’ immunity with engagement, emotions, and autonomy
عنوان نشریه :current psychology
عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
عنوان مقاله :Investigating Fairness of Reading Comprehension Section of INUEE: Learner’s Attitudes towards DIF Sources
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :The Effect of Concept Mapping on Learning English Requests by Iranian High School Students
عنوان نشریه :Pragmalinguistica
عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment
عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning
عنوان مقاله :A Study of Socio-Cultural Conception of Writing Assessment Literacy: Iranian EFL Teachers’ and Students’ Perspectives
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study
عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education
عنوان مقاله :A Bourdieusian analysis of the educational field and professional identity of EFL teachers A hermeneutic phenomenological analysis
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی
عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی
عنوان مقاله :The Impact of Computerized Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Interlanguage Pragmatic Development
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :From the State of Motivated to Demotivated: Iranian Military EFL Learners’ Motivation Change
عنوان نشریه :Journal of Asia TEFL
عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد
عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی
عنوان مقاله :Reliable Measure of Written Receptive Vocabulary Size: Using the L2 Depth of Vocabulary Knowledge as a Yardstick
عنوان نشریه :SAGE Open
عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening
عنوان نشریه :CALL-EJ
عنوان مقاله :The interplay of teacher motivation and learner motivation: A Q method study
عنوان نشریه :CURRENT PSYCHOLOGY
عنوان مقاله :Word clustering effect on vocabulary learning of EFL learners: A case of semantic versus phonological clustering
عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills
عنوان مقاله :The Effect of Teaching Vocabulary Learning Strategies on Iranian EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size
عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities
عنوان مقاله :A Study on the Relationship between EFL Learners’ Nationality and Language Learning Motivation
عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :Critical Analysis of the Models of Language Proficiency with a Focus on Communicative Models
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing
عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes
عنوان مقاله :An Empirical Examination of the Association between Individual Differences Variables and Writing Performance of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills
عنوان مقاله :An Investigation into Iranian EFL Teachers’ Perception of Learner Autonomy
عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research
عنوان مقاله :بررسي تأثير عوامل انگيزشي بر پيشرفت يادگيري زبانآموزان در یک دانشگاه نظامی
عنوان نشریه :فصلنامه روان شناسي نظامي
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Teachers’ Assessment Literacy and Its Correlation with IELTS Students’ Achievement in Writing Skill
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed Methods Approach
عنوان نشریه :Iranian Journal of Applied Linguistics
عنوان مقاله :Evaluation of EFL Teachers Opinions about Online In-Service Teacher Training Programs in Iran
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :Comparing the Effects of L1 and L2 Definition on Incidental Vocabulary Learning through Listening to Stories
عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research
عنوان مقاله :Academic oral presentation self-efficacy: a cross-sectional interdisciplinary comparative study
عنوان نشریه :Higher Education Research & Development
مقالات سال 2014
عنوان مقاله :Strategies for testing statistical and practical significance in detecting DIF with logistic regression models
عنوان نشریه :Language Testing
مقالات سال 2013
عنوان مقاله :A Survey on Vocabulary Learning Strategies: A Case of Iranian EFL University Students
عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research
مقالات سال 2012
عنوان مقاله :یادگیری لغت به روش تعریفی در مقابل روش بافت محور
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2024
MOTIVATION AND MASTERY: EXPLORING IRANIAN MA TEFL HOLDERS' ATTITUDES TOWARDS THESIS PROJECTS
CASAE 2024 Annual Conference ، 2024-07-08
مقالات سال 2023
On The Relationship Between Novice & Experienced Teachers’ Mental Representations of Multi Assessment Identity Profiles & the Experiential Factors: A Processfolio Discourse Analysis Through Appraisal Theory
Current Issues in Language, Literature, and Applied Linguistics ، 2023-05-12
The effect of interactional dynamic assessment on EFL learners' spoken grammar knowledge in Private tutoring
نوزدهمین همایش بین المللی انجمن آموزش زبان انگلیسی ایران (تلسی 19) ، 2023-03-11
A Cross Comparison of the Effect of Assessment Type(Self, peer vs. teacher) on Iranian EFL students' Roleplaying
نوزدهمین همایش بین المللی انجمن آموزش زبان انگلیسی(تلسی 19) ، 2023-03-11
Pedagogical Content Knowledge for English Language Teachers
چهارمین همایش ملی دانش محتوایی تربیتی در آموزش زبان انگلیسی ، 2023-03-06
مقالات سال 2022
The Association of Immunity with Self-Regulation and Self-Efficacy Among Iranian EFL Teachers: Evidence from Public and Private Sectors
چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18
Beyond Mathematical Computations: The Necessity of Adopting a Practical Approach to Teaching Statistical Concepts and Data-Related Skills to TEFL Students
چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات، و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18
Beyond Mathematical Computations: The Necessity of Adopting a Practical Approach to Teaching Statistical Concepts and Data-Related Skills to TEFL Students
چهارمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه ، 2022-05-18
مقالات سال 2018
Investigating the Relationship among EFL Teachers’ Critical Thinking, Autonomy and Experience in Public and Private schools
شانزدهمین همایش بین المللی انجمن ادبیات و آموزش زبان انگلیسی ایران (تلسی16) ، 2018-12-16
مقالات سال 2017
They are those who refrain from using technology; Examining language vs. non-language teachers' technophobia in an Iranian eontext
دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
مقالات سال 2016
The effect of smart interactive white board technology on vocabulary learning of students
چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در آموزش زبان ، 2016-11-25
مقالات سال 2013
The effect of portfolio assessment on the language achievement of EFL learners
1st International Conference on TESOL ، 2013-09-24
The Effect of Grammatical Consciousness-Raising Tasks on Iranian EFL Learners’ Knowledge of Grammar
International Conference on Current Trends in ELT ، 2013-05-21
مقالات سال 2012
Investigating Academic Discipline Bias in UTEPT Using MH Method
اولین همایش میان رشته ای ، 2012-10-31
پایان نامه های سال 2024
Examining the Association among Anxiety, Academic Oral Presentation Self- Efficacy, and Vocabulary Knowledge in Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم عظیمی
The Contribution of Gratitude, Anxiety , and Vocabulary Size to Academic Achievement of English University Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمد جواد عامریان
Quality Assessment of English Language Institutes in Iran Based on SERVQUAL Model: A Case of Iran Language Institute (ILI)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حدیث روانان
Formative assessment of oral presentation skills: A comparison of teacher and peer assessment
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه معینی قوژدی
Formative Assessment of Lexis in Speaking Performance of Iranian IELTS Candidates: The Effect of Oral Corrective Feedback
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسترن نامنی
پایان نامه های سال 2023
The Effect of Flipped Instruction of Grammar on Iranian Intermediate EFL Learners’ L2 Grit
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هما بهزادیان
A Feasibility Study of the Implementation of Lesson Study for the Professional Development of EFL Teachers at Iranian English Language Institutes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا هادی نژاد ماکرانی
The Effect of Focused Direct Written Corrective Feedback on Iranian EFL Students' Writing Accuracy: Peer Feedback versus Teacher Feedback
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عطیه یزدی
The Effects and Effectiveness of E-portfolio Assessment on Iranian EFL Learners’ Syntactic Complexity of Writing Skill and Academic Achievement Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه رفیع پور
The Effects of Flipped and Diagnostic Assessment Approaches on EFL Learners’ Writing Proficiency and Writing Motivation: A Case of Writing Accuracy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا شادفر
The Effect of Blended Formative Assessment on the Learning of Collocations and Attitudes towards blended Learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام کریمی
پایان نامه های سال 2022
The Relationship between EFL Teachers' Emotion Regulation, Mindset, and Well-Being
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم شفاطلب
پایان نامه های سال 2021
The Effect of Verbal Teacher Immediacy through E-teaching on Intermediate EFL Learners’ WTC during Covid-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ساناز مزاری
Investigating the Interrelationship among Students’ Anxiety in Distance Learning, Coping Strategies and their Reading Score in Online Classrooms
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام شیخ
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Students’ Engagement Types and Their Academic Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیر قدس حسن اباد
Developing Teacher Immunity Through Post-Induction Mentoring: The Relationship Among Experienced In-service Iranian EFL Teachers’ Immunity, Engagement, Emotions, and Autonomy
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی اذری نوقابی
پایان نامه های سال 2020
The Power of Aural and Picture Vocabulary Size Test in Predicting Iranian EFL Learners’ Viewing Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهلا قلیچی قلعچه
The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور
Title of thesis : A Contrastive Corpus Analysis of Paradigmatic Discourse of Research Article Discussions in Applied Linguistics: A Triangulation of Text Mining Tools
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی مسجدی
Language Teacher Immunity and its Relationship with HEXACO, Reflective Teaching and Job Insecurity: A Mixed Method Validation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی رحیم پورسکه
The Effect of Formative Assessment on the Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension and Self-regulation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین هاوشکی
Formative Peer Assessment of Iranian EFL Students' Grammatical Accuracy: The Role of Teacher in Peer Feedback on Grammatical Accuracy and Students Anxiety
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان شاهی
پایان نامه های سال 2019
ارزشیابی پویای کامپیوتری کنش گفتارهای انگلیسی)عذرخواهی،تقاضا،وامتناع(معانی روزمره و تلویحی زبان آموزان انگلیسی در ایران:یک نگرش مداخله ای Computerized Dynamic Assessment of Speech Ac
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی زنگوئی
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Learners’ Autonomy and Learning Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ابوالقاسم عباسی
Title of Thesis: Iranian EFL Public and Private Students’ Perception of Learning for Social Justice: A Qualitative Grounded Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی محمدی طرنج
An Investigation of EFL Teachers’ Writing Assessment Literacy and Assessment Efficacy: A Socio-Cultural Conception
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم عطایی تبار
Exploring the DMC Motivational Trajectories of Iranian MA TEFL Holders through Dynamic System Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شهره شهرویان
An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی
The Relationship between Self-esteem and Speaking Ability of Iranian Elementary EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نعیمه زیرک حسن ابادی
The Bourdieusian Analysis of the Professional Identity Construction of Iranian EFL Teachers and their Cultural Capital, Social Capital, Habitus, and Social Field: A Triangulation of Constructivist Grounded Study and Hermeneutic Phenomenological Research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمیدرضا هاشمی مقدم کشوک
A Comparative Study of Experienced and Inexperienced Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Classroom Questioning Techniques and Error Correction Approaches: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فضل احمد قنبرزهی
تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان
Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد
Pragmatic knowledge or oral vocabulary knowledge; which on is a better predicator of inference questions of listening comprehension of Iranian EFL learners?
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا ربانی
پایان نامه های سال 2018
Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی
The Effect of Critical Thinking on Reading Comprehension among Iranian Pre-Intermediate EFL Learners: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده خرمی
A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد
The Development of English Phrasal Verbs in an Iranian EFL Classroom: Dynamic Assessment and Concept-based Instruction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه اکبری
the Complex Dynamic Interplay of Teacher Motivation, Learner Motivation, and L2 Achievement: A Q Methodology research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حجت جدائی حاجی خواجه لو
An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر
Learning by Teaching and its Relationship to Educational Orientations
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهدی داوری ترشیزی
Lexical bundles in Academic Writing by Iranian Advanced EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیکا شکوهی
A Comparison of Three Measures of Written Receptive Vocabulary Size: An Argument-based Validation Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی جانبی عنایت
Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود
پایان نامه های سال 2017
Detecting Academic Discipline Differential Item Functioning (DIF) and Differential Skill Functioning (DSF) with Sabzevar English Proficiency Test (SEPT) Using Item Response Theory (IRT) and Mantel-Haenszel (MH) Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا خرمی
Evaluation of MA TEFL research methodology and teaching methodology courses based on CIPP model
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا ممتحنی
Iranian and International Authors’ Use of Citation Types in Scientific Journals on Applied Linguistics
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بابک طلائی پور
The Effect of Online Interactionist Dynamic Assessment via Telegram on Iranian Pre-intermediate EFL Learners’ Speaking Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سحر برادران سلمانی
The relationship among fear of negative evaluation, willingness to communicate, and student stroke in Iranian EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه شریف
: A Qualitative Analysis of Positionings in Public, Private, and Nonprofit Schools: Cases of Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم صبوری
Group-dynamic Assessment of Iranian Intermediate EFL Learners’ Vocabulary Size
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مصطفی آذری نوقابی
The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان
The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی
The effect of direct and indirect written corrective feedback on Iranian EFL University students accuracy in mechanics of writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اعظم شاد
An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed-Methods Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):امید ملاحی
پایان نامه های سال 2016
A Contrastive Generic Analysis of Articles’ Abstracts: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):آرزو توانگرحمزه کلائی
The Role of Written Focused Corrective Feedback in Iranian EFL Learners’ Writing Motivation and in their Accurate Use of Articles
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):منصوره صفاری
The relationship between demotivation and decultration among iranian TEFL students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلا کاشفی وحدتی
The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی
The Effect of Multimedia Instruction on Developing Iranian University Students’ Writing Skill
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه اسماعیل پور
Gender DIF/DTF Analysis of TOEFL Junior Reading Comprehension through Logistic Regression and SIBTEST Methods
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فریده عیسائی
A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمهدی ضیائی
Iranian teachers' attitudes, intentions and practices regarding formative assessment: A mixed method study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):کبری راسی
investigating gender difference in TOEFL reading comprehension section: A DSF approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حبشی
the effect of using creative drama as a pre-writing activity on EFL learner's writing skill and self-efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):صادق سهیلی انارکی
تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی
پایان نامه های سال 2015
Iranian Secondary- level EFL Teachers' Perceptions toward Doing Research and Their Challenges in Research Engagement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عفت فتحی ششتمد
Iranian EFL Teachers and Learners’ Attitudes towards the Principles of Critical Pedagogy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا کیوانی
Comparing reading and listening effect on the immediate and delayed vocabulary retention of Iranian intermediate EFL learners through incidental vocabulary learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید معینی
Learner Autonomy in EFL Contexts: Student Teachers’ and experienced Teachers’ Beliefs and Practices
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین حسن پور
A Critical and Practical Analysis of the Generic Rhetorical Structure of Literature Reviews in the Non-native Theses of Iranian TEFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیرا قادری
The Online Dynamic Assessment of University Students' Electronic Writing Portfolios
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرتضی بنجخی
The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی
Comparing the Effects of L1 and L2 Definitions on Vocabulary Learning through Listening to Stories
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نور
The effect of reactive vs. proactive Focus on Form on Iranian EFL learners' grammatical accuracy and motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده الهه هاشمی نژاد
The Relationship between the Types of Listening Strategies Use, Learning Style Preferences, Learner Autonomy and Listening proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه طالبیان
تاثیر مطالب خودآگاهی بخش ضمنی و تلویحی منظورشناسی بر درک کنش های گفتاری درخواست و امتناع
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم دلداده محبوب
The Impact of Form Focused Tasks on Iranian High School EFL Learners' Vocabulary Recall and Retention
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدعباس موسوی
تاثیر بازخورد فرازبانی و استنباطی بر روی دقت گرامری زبان آموزان مبتدی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا عمارلو
The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان
پایان نامه های سال 2013
The Impact of Glossing and Contextualization on Recall and Retention of Vocabulary by EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهشید عبداله پور
پایان نامه های سال 2012
برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی
بررسی تاثیر روش ترکیبی و تحلیلی در خواندن کلمات در نوآموزان زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حانیه صادقی
The Effects of Electronic Dictionary Use on Improving Vocabulary Knowledge of Iranian Lower Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حشمتی فر