مقالات سال 2641
عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action
عنوان نشریه :English Teaching & Learning
مقالات سال 2025
عنوان مقاله :Development and validation of the critical thinking in academic reading scale for english language teaching students (CTARS-ELT)
عنوان نشریه :Thinking Skills and Creativity
عنوان مقاله :Language and Care: A Qualitative Study of Iranian Language Learners' Perceptions based on Noddings' and Logstrup’s Care Theory
عنوان نشریه : زبانشناسی و گویشهای خراسان
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :Enhancing Students’Online Self-Regulation through Learning Analytics: Students’Expectations
عنوان نشریه :Technology Assisted Language Education
عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study
عنوان نشریه :Languge Related Research
عنوان مقاله :The Relationship Between Iranian EFL Learners’ Self‑Regulatory Capacity in Vocabulary Learning, Vocabulary Size, and Collocational Knowledge
عنوان نشریه :Journal of Psycholinguistic Research
عنوان مقاله :The Role of Agency and Identity in the Language Socialization of Iranian EFL Learners during the COVID-19 Pandemic: An Ethnographic Study
عنوان نشریه :Language Related Research
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :طبقه بندی و رده شناسی »تکرار بلاغی« و انواع آن در بلاغت زبان های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :مطالعات زباني بلاغي
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی بارویکرد تطبیقی
عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :Inferencing Complexity of the Iranian TEFL Ph.D. Entrance Exam under the Lens of the Construction-Integration Model of Inference Processing
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
عنوان مقاله :» علم معانی « بازشناخت تطبیقی طبقه بندی درزبان های فارسی وانگلیسی
عنوان نشریه :بلاغت کاربردی ونقدبلاغی
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :English for Medical Purposes: An Investigation into Medical Students’ English Language Needs
عنوان نشریه :iranian journal of applied language studies
عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study
عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research
عنوان مقاله :Rethinking English for Medical Purposes in Iran: Investigating the effectiveness of the status quo from stakeholders’ perspectives
عنوان نشریه :International Journal of Language Studies
عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :Authorial Stance-Taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
عنوان نشریه :Journal of Social Sciences Research
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی ردهشناسی و طبقهبندی «استعاره» با رهیافتی زیباشناختی در زبانهای فارسی و انگلیسی
عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :Diagnosing L2 Learners' Development through Online Computerized Dynamic Assessment
عنوان نشریه :Computer Assisted Language Learning
عنوان مقاله :Formative Assessment of Writing (FAoW): A Confirmatory Factor Structure Study
عنوان نشریه :International Journal of Assessment Tools in Education
عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی
عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :Transcendence of Learning in an Online Computerized Dynamic Test of English Listening
عنوان نشریه :CALL-EJ
عنوان مقاله :Operationalization of Formative Assessment in Writing: An Intuitive Approach to the Development of an Instrument
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد
عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :The Differing Role of L2 WTC in Iranian EFL Learners’ Performance on a Computerized Dynamic Test of Writing
عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes
عنوان مقاله :Willingness to Communicate Orally: The Case of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Socially Constructed Mechanism in EFL Writing: A Case Study of Scaffold Planning in a Remote Area
عنوان نشریه :Pertanika Journal of Social Science and Humanities
عنوان مقاله :Question generation behavior of reflective teachers
عنوان نشریه :JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
عنوان مقاله :The relationship between EFL learner’ extensive reading and English language proficiency.
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2015
عنوان مقاله :Collocational use: A contrastive analysis of strategies used by Iranian EFL learners
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2014
عنوان مقاله :The effect of collaborative vs. non-collaborative feedback on EFL learners’ written accuracy (A socio-cognitive perspective)
عنوان نشریه :Cadmo
پایان نامه های سال 2025
Multimodal Vocabulary Learning: Incidental Vocabulary Learning of Young EFL Learners through Drama
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):اکرم سالاری شوربیگی
A Genre-Based Approach to Teaching Writing to Iranian Upper-Secondary EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمد باغبان رضائی
Comparing the Effectiveness of the Mnemonic (Keyword Method) and Rehearsal Method in Facilitating Vocabulary Learning, Retention, Spelling, and Pronunciation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا نجفونددریکوند
Enhancing TEFL Students’ Self-Regulation through the Learning Analytics System: Students' Expectations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم علی بیگی
Title of Thesis: The Study of Teacher- Student Caring Relationships among Iranian EFL Teachers and Learners at Private and Public Schools: A Qualitative Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):سحر ملکیان
Development and Validation of the Critical Thinking in Academic Reading Scale for Iranian English Language Teaching Students (CTARS-ELT)
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):سعید عباسی سسفدی
پایان نامه های سال 2024
Examining the Association among Anxiety, Academic Oral Presentation Self- Efficacy, and Vocabulary Knowledge in Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم عظیمی
Exploring the effects of flipped classroom instruction on vocabulary learning in elementary schools in Iran: An Experimental Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احمد دشتبان
How Predictive are Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support on Professional Development with the Mediating Role of Work Motivation?
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مرتضی بنجخی
Relationship Between Foreign Language Anxiety (FLA) and Gardner’s Multiple Intelligences (MIs) Among Iranian Intermediate Language Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی عباس آبادی
A Thesis submitted to Language Department of Hakim Sabzevari University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Teaching English as a Foreign Language (TEFL)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه حاجی زاده
Exploring the Effectiveness of The Implementation of Social Justice Pedagogies in EFL Education: A Systematic Literature Review
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیدا نجف وند دریکوندی
Title of Thesis: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ Agency and Their Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نازنین حسنی
پایان نامه های سال 2023
The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری
A Feasibility Study of the Implementation of Lesson Study for the Professional Development of EFL Teachers at Iranian English Language Institutes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا هادی نژاد ماکرانی
Iranian EFL Teachers’ Emotion and their Professional Identity: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه حسن زاده
EFL Teachers’ Use of Oral Corrective Feedback Strategies in Iranian High Schools: A Case Study on 12th-Grade Female classes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فائزه عبداللهی طبس
پایان نامه های سال 2022
Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد
The Cultural Identity and its Relationship with Teaching Experience and EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا طاهری
Critical Pedagogy, Emotional Intelligence, and Professional Identity: A Correlational Study among Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده مینا ریاضی مشهدی
On the relationship between Emotional Intelligence and Students' Burnout among Iranian EFL Postgraduate Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس کریم کشته
پایان نامه های سال 2021
Development and Validation of a Social Justice Questionnaire to Assess ELT Teachers’ Perception toward Social Justice in Teaching
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده امامی راد
On the Effect of Online Autonomy Supportive Behavior of Iranian EFL Teachers on Their Intermediate EFL Learners’ Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدحسن سیدی
Complexity theory approach to vocabulary learning strategies of Iranian EFL leaner: A social cognitive approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):معصومه قربانی
Exploring the Relationship between Emotional Intelligence, Age, Gender, Age of Onset of Acquisition (AOA) and Foreign Language Anxiety among English Language Learners of Mashhad
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره مجدی
A Genre Analysis of the Rhetorical Structure of Literature Review sections in Research Articles: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه مکاریان بیلندی
پایان نامه های سال 2020
The Relationship between Willingness to Communicate and Iranian EFL Learners' Speaking Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا رضایی
Investigating the Effects of Blended Learning on Achievement and Attitude of EFL High School Students for Developing Listening Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا کرمانی
The Effect of Assessment as Learning (AAL) on Listening Comprehension Development of Iranian EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دلاور
An Ethnographic Inquiry of General English Course at Birjand University of Medical Sciences: Developing, Implementing, and Evaluating a Multimodal Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرگس حکمتی
The Role of Strategic Planning in Iranian Low Intermediate EFL Learners’ Language Aptitude
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا داورزنی
پایان نامه های سال 2019
An Analysis of the Iranian 5th Grade of High School EFL Textbook, Vision 2
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید عسکری ازغندی
An Analysis of Self-regulation in the Essay Writing of Iranian EFL Students: A Qualitative Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه رنجبر
Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری
An Analysis of Iranian Secondary School EFL Teachers' Discipline Styles as they Relate to their Burnout and Gender
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعید سلیمانی
بررسی تطبیقی روش های طبقه بندی بلاغت درفارسی وانگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میثم ابراهیمی
Cooperative Speaking Tasks and Teacher-learners and Learners-learners L1 Use in EFL Oral Interaction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده میترا جعفری
تاثیر نقشه های مفهومی تصویری و نقشه های مفهومی متنی بر درک مطلب زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بهاره واعظیان
The Relationship between Iranian High School EFL Teachers' Self-Regulation and Their Classroom Management
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمود خسروجردی
Assessing and Developing Iranian EFL Learners’ Writing Ability through Computerized Dynamic Assessment: The Interaction Second language Willingness to Communicate
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اعظم بهشاد
A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی
پایان نامه های سال 2018
Teachers’ and Students’ Experience of and Perceptions towards Formative Assessment of Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):الهه توکلی
The Effect of Using Podcast on Iranian Intermediate EFL Learners Speaking Ability in Private Language Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایران امیری
The effect of social networking) android application (on improving vocabulary knowledge among EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه قزی
A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی
A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد
The Role of Cultural Schemata in Inferential Reading Comprehension: An Investigation in the Iranian EFL Context
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الناز ختائی
An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر
The Interplay of Identity and Iranian EFL Learners’ Writing Development: A Qualitative Study via telegram
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نیلوفر رمضان زاده
Computer-mediated communication: Comparing the effects of audio and video conferencing on Iranian EFL lea
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی کریم ابادی
A Qualitative Analysis of Virtual and Political Identities Formation among Iranian EFL Learners in Public and Private Schools in the Telegram Community
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سلیمه سادات حامدزاده
Designing and Implementing Computerized Dynamic Test of Reading and Listening Skills for Iranian EFL Learners: An Interventionist Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی مهری کامرود
پایان نامه های سال 2017
A Content Analysis of English Writing Instruction Websites with a View toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایمان کدخدایی
The Effect of Music on Iranian EFL Learners' Speaking Fluency and their Level of Interest/Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن کشاورزی
The Influence of Concept Mapping on Reading Comprehension of High School EFL Learners in Iran
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه احسانی نیا
An Analysis of Questioning Patterns in Iranian M.A Entrance Examinations based on Bloom's Taxonomy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):میترا فتحیه
The Effect of Using Motivational Strategies on the Learners' Motivation and Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نودهی
The Effect of Presenting Idioms in Semantically Related versus Semantically Unrelated Categories on Idiom Learning of Iranian EFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نسرین کریمیان
The Influence of Songs on Vocabulary and Pronunciation learning of Iranian Preschool EFL Learners with Average Intelligence
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید نیک مرام
پایان نامه های سال 2016
The Relationship between EFL Learners' Metacognitive Knowledge and Use with their Writing Performance in Using Rehtorical Patterns
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا مسجدی
The Impact of Podcast Use on Visually Impaired Iranian EFL Learners’ Listening Skills and their Attitudes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه فیروزآبادی
The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی
A Content Analysis of Vocabulary Websites with a View towards Materials Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نوا محمودیان
نمایش گفتمان آکادمیک: کندو کاو در نوشتار آکادمیک محققان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدرضا فصیحی
A Gender-Based Differential Item Functioning Investigation in the Special English Test of the Iranian National University Entrance Exam
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سید مهدی ضیائی
A Content Analysis of Writing Errors In Iranian EFL Learners' Academic Writing and Their Attitudes towards Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هایده غفوری سبزواری
تاثیر آموزش استراتژی های حافظه بر یادگیری, بازآوری و فراخوانی واژگان زبان آموزان ایرانی یادگیرینده زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رضا سلیمی حاجی تقی
تاثیر استفاده از استراتژی های یادیار بر یادگیری لغات در زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه آمارلوئی
پایان نامه های سال 2015
The Impact of Graphic Organizers on Iranian EFL Learners' Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):موسی الرضا تفریشی
The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی رضائی اهوانوئی
An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners' Writing Strategies and English Language Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه دادرس
تاثیر روش کلیدواژه در یادگیری لغت و یادسپاری بلندمدت
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی اکبر طاهری
َAn investigation of critical thinking skill of Iranian EFL teachers in public schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم سیدمرادی
The Effects of Extensive Reading on EFL Learners’ Reading Comprehension and Their Attitude toward Reading
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرائی
ٰThe Effect of Extensive Reading on EFL Learners' Reading Comprehension and their Attitude towards Reading
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی صحرا ئی
The Effect of Interactionist Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن رمضانیان
پایان نامه های سال 2014
A Content Analysis of English Grammar Instruction Websites with a View Toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیده تلافیان
Inspecting Motivation in Single-gendered versus Co-educational Language Education
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن جعفری
The Impact of Cornell Note-Taking Method Instruction On Iranian EFL Students’ Grammar Learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا سادات معطریان
پایان نامه های سال 2013
تاثیر آشنایی با دانش فرهنگی بر درک متون خواندن دانشجویان ایرانی فراگیر زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هدا رمضانی
پایان نامه های سال 2012
برری تاثیر فعالیت افزایش آگاهی دستوری بر دانش دستوری زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا عباسی
تاثیر آموزش ریشه شناسی بر یادگیری لغت زبان آموزان سطح متوسط به بالای ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رخساره قربانی مقدم