مقالات سال 2025
عنوان مقاله :Moral Synergy in Language Learning: Mediating Roles of Morality as Cooperation, Foreign Language Enjoyment, and Ideal L2 Self in the Relationship between Growth Language Mindset and Language Classroom Engagement
عنوان نشریه :Iranian Journal of Educational Research
عنوان مقاله :The Intensification of Global Social Dynamics: The Case of ELT Textbooks in Iran
عنوان نشریه :Media and Intercultural Communication: A Multidisciplinary Journal (MIC)
عنوان مقاله :Growth Language Mindset and Language Classroom Engagement among Iranian EFL learners: The Mediating Roles of Foreign Language Self-Efficacy and Foreign Language Enjoyment
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language Studies
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :زبان و شاخصه های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی بررسی ناتورالیسم و مولفه های آن در اشعار منتخب قیصر امین پور و ویلفرد اوون
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :Iranian EFL University Students’ Personality Traits and Their Online Learning Satisfaction
عنوان نشریه :The Journal of Interdisciplinary Studies in English Language Teaching
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی طنز در دورۀ نئوکالسیک انگلستان و عصر مشروطۀ ایران با نگاهی به »پیشنهادی کوچک« از سوئیفت و »دروس االشیاء« از دهخدا
عنوان نشریه :مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی
مقالات سال 2023
عنوان مقاله :EFL learners' perspective towards Online assessment during Covid-19 outbreak
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی گفتمان عرفانی شعر معاصر شرقی در اشعار رابیندارانات تاگور و بیژن جاللی
عنوان نشریه :هنر و ادبیات تطبیقی
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :از براعت استهلال فارسی تا استمداد انگلیسی: بررسی تطبیقی شاهنامۀ فردوسی و بهشت گمشدۀ میلتون
عنوان نشریه : نقد زبان و ادبيات خارجي
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :بومگرایی و تبلور آن در آثار نیما یوشیج و رالف والدو امرسون
عنوان نشریه : نقد زبان و ادبيات خارجي
عنوان مقاله :بررسی اصالت زن-طبیعت و اندیشه های طبیعت گرایانۀ فروغ فرخزاد
عنوان نشریه :پژوهشنامه ادب غنایی
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی غزل واسوخت فارسی و غزلواره ضدپترارکی انگلیسی (Anti-Petrarchan Sonnet) و زمینه های اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی آنها: مطالعه غزل هایی از وحشی بافقی و ویلیام شکسپیر
عنوان نشریه :نشریه ادبیات تطبیقی
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :بازتاب بن مایه های اعتراف و حسب حال در شعر انگلیسی و فارسی: بررسی سروده هایی از رابرت لوول و سهراب سپهری
عنوان نشریه :پژوهش ادبیات معاصر جهان
عنوان مقاله :بررسی تطبیقی مولفه های ادبیات آپوکالیپسی (آخرالزمانی) در«سفر» احمد شاملو و «بازگشت دیگر» ویلیام باتلر ییتس
عنوان نشریه :ادبیات تطبیقی
عنوان مقاله :تعذیب و تنبیه در تاریخ بیهقی: بررسی داستان حسنک وزیر براساس نظریات میشل فوکو
عنوان نشریه :نثر پژوهی ادب فارسی
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :بررسي ساختار روايي و زباني در رمان نو: داستان كوتاه آوازي غمناك براي يك شب بي مهتاب اثر بهرام صادقي
عنوان نشریه :پژوهش ادبیات معاصر جهان
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :بررسي زيست بوم در شعر فروغ فرخزاد بر اساس نظريه بوم فمينيسم
عنوان نشریه :مطالعات نظریه و انواع ادبی
عنوان مقاله :The relationship between EFL learner’ extensive reading and English language proficiency.
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2011
عنوان مقاله :ISC Muted Group in Under Western Eyes: A Analysis of Female Characters
عنوان نشریه :Journal of English Language Teaching and Learning
مقالات سال 2019
واکاوی اندیشه ی دم غنیمت شمری خیامی در شعر خطاب به معشوق عشوه گرش
نخستین همایش ملی تحقیقات ادبی دانشگاه علامه طباطبایی ، 2019-02-26
مقالات سال 2017
The influence of concept mapping on reading comprehension of high school EFL learners in Iran
New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2017-08-28
The Effect of Genre-based Structure and L1 on Reading Comprehension and Recall of Iranian Upper-intermediate EFL Learners
دومین همایش ملی اسیب شناسی اموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
The Effect of Genre-based Structure and L1 on Reading Comprehension and Recall of Iranian Upper-intermediate EFL Learners
دومين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبان هاي خارجي در ايران ، 2017-05-04
زبان و ادبيات انگليسي پيش و بعد از انقلاب اسلامي ايران: نگاهي به واحدهاي درسي و تغييرات آن
دومين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبان هاي خارجي در ايران ، 2017-05-04
بررسي تطبيقي واحدهاي درسي كارشناسي رشته زبان و ادبيات انگليسي در ايران و كشورهاي آسيايي همسايه
دومين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبان هاي خارجي در ايران ، 2017-05-04
مقالات سال 2016
تصويرسازي و حجم سازي در متن: بررسي تكنيك هاي تاريخ نگاري جديد در تاريخ بيهقي
ششمين همايش ملي بزرگداشت ابوالفضل بيهقي ، 2016-10-24
مقالات سال 2015
آموزش رشته ي زبان و ادبيات انگليسي در ايران: مسايل و تنگناها
نخستين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبان هاي خارجي در ايران ، 2015-04-30
جايگاه ادبيات و فرهنگ در آموزش زبان هاي خارجي
نخستين همايش ملي آسيب شناسي آموزش زبان هاي خارجي در ايران ، 2015-04-30
Teaching Poetry to BA Students of English Language and Literature: A Socratic Method
كنفرانس ملي بينارشته اي مسائل جاري در آموزش و يادگيري زبان انگليسي ، 2015-03-06
مقالات سال 2014
ادبيات، روايت، زيبايي شناسي: تحليل روابط و بازخواني پيوندها
نهمين همايش انجمن ترويج زبان و ادبيات فارسي ، 2014-08-29
مقالات سال 2013
گفتمان قدرت در تاريخ بيهق: رويكردي بر اساس ديدگاه ميشل فوكو
بزرگداشت ملي ابوالفضل بيهقي ، 2013-10-23
گفتمان قدرت در تاريخ بيهقي: رويكردي بر اساس ديدگاه ميشل فوكو
همايش ملي بزرگداشت ابوالفضل بيهقي ، 2013-10-23
مقالات سال 2011
Man and Nature in Joseph Conrad\\\\\\\'s Youth: A Sociological Study
1st National Conference on Applied Linguistics, Literature, and Translation ، 2011-11-25
The New York Times and the Tehran Times: A Discourse Analysis based on Systematic Functional Grammar
Fourth International Conference on Iranian Linguistics, ICIL 4 ، 2011-08-12
مقالات سال 2010
نی نامه مولانا از منظر میخاییل باختین
پنجمین همایش پژوهش های زبان و ادبیات فارسی ، 2010-10-29
مقالات سال 2008
جامعه ی همگرای سراسر بین در رمان جزف کنراد
سی و چهارمین کنفرانس جهانی جزف کنراد ، 2008-06-16
مقالات سال 0000
فروغ فرخزاد و شعر او
سمینار ترجمه ی سالانه ساراسا ، 0000-00-00
گفتمان های قدرت: از آغاز تا دوره ی مدرنیته
هفتمین سمینار علمی دانشجویان ایرانی ، 0000-00-00
تحقیق و پژوهش در هندوستان: مسائل و مشکلات
کنفرانس سالانه سی ان سانجای ، 0000-00-00
مهدی اخوان ثالث و شعر او
سمینار ترجمه ی سالانه ساراسا ، 0000-00-00
کتب سال 2018
رکوئیم
ناشر : روزنه
آبسالان
ناشر : روزنه
کتب سال 2015
History of English Literature 1: A Textbook for Students
ناشر : انتشارات آهنگ قلم
مكتب رمانتيسم (با برگزيده اي از برترين اشعار رمانتيسم انگلستان)
ناشر : انتشارات آهنگ قلم
عرياني
ناشر : انتشارات آهنگ قلم
پایاننامههای سال 2025
Identity Investment in Language Education: A Comparative Study of Iranian and Iraqi EFL Learners' Perceptions
دانشجوی دوره (ارشد): عبدالله عبدالستار محمد محمد
The Relationship among Language Learning Enjoyment, Anxiety and Listening Comprehension of Iranian EFL Learners: The Interaction of Aural Vocabulary Knowledge
دانشجوی دوره (ارشد): بهناز بهروان
An Analysis of Listening Test Questions in Iran's 12th Grade National English Exam Based on Bloom's Revised Taxonomy
دانشجوی دوره (ارشد): رضا صادقی
Formative Assessment through Frequent Quizzing and Peer Assessment of an English Literature Course
دانشجوی دوره (ارشد): سجاد اکبری
Formative Assessment in a History of English Literature Course: The Effect of Frequent Quizzing and Peer Assessment on Iranian English Literature Students' Academic Performance
دانشجوی دوره (ارشد): علی عنابستانی
پایاننامههای سال 2024
Iranian EFL Teachers’ AI Literacy and Their Perceptions toward its Effectiveness in ELT
دانشجوی دوره (ارشد): حامد نیری
The Effect of Authentic Materials on Speaking Performance: A Case of Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره (ارشد): محسن غلامی
The Effect of Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Autonomy, Self-Efficacy, and Academic Engagement
دانشجوی دوره (ارشد): شادی نعمتی زاده
Formative Assessment of Lexis in Speaking Performance of Iranian IELTS Candidates: The Effect of Oral Corrective Feedback
دانشجوی دوره (ارشد): نسترن نامنی
پایاننامههای سال 2023
The Comparison of Collaborative Vocabulary Learning of Iranian ESP Learners versus GE Learners in a MOODLE Context
دانشجوی دوره (ارشد): زهرا شفائی گوارشک
Iranian EFL University Students Personality Traits and Their Online Learning Satisfaction
دانشجوی دوره (ارشد): ناهید جان محمدی سردابی
The Effects of Flipped and Diagnostic Assessment Approaches on EFL Learners’ Writing Proficiency and Writing Motivation: A Case of Writing Accuracy
دانشجوی دوره (ارشد): زهرا شادفر
پایاننامههای سال 2022
The Challenges of English Language Learning Among Afghan Graduate EFL Learners in Iran: A Qualitative Content Analysis Study
دانشجوی دوره (ارشد): مصطفی محمدی
Promoting Critical Thinking in EFL Students Through Teaching Fiction
دانشجوی دوره (ارشد): آرزو فتحی سهل آبادی
پایاننامههای سال 2021
The Relationship between Afghan Bilingual EFL Learners’ Anxiety, Stress and Motivation
دانشجوی دوره (ارشد): غلام سخی احسانی
Prepositional Disambiguation through Cognitive Based Teaching Method
دانشجوی دوره (ارشد): مریم فکورثقیه
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Learners’ Grammar Knowledge and Creative Writing Skill
دانشجوی دوره (ارشد): احسان عبدی
پایاننامههای سال 2020
بررسی تطبیقی والدن اثر هنری دیوید ثورو و اشعار نیما یوشیج بر اساس نقد بوم گرا
دانشجوی دوره (ارشد): محسن براتی جوزان
پایاننامههای سال 2019
Examining the relationship between teachers’ professional identity ‚teaching styles and their job satisfaction
دانشجوی دوره (ارشد): مرضیه حکیمی اخنگان
Pragmatic knowledge or oral vocabulary knowledge; which on is a better predicator of inference questions of listening comprehension of Iranian EFL learners?
دانشجوی دوره (ارشد): سارا ربانی
پایاننامههای سال 2018
The Effect of Using Podcast on Iranian Intermediate EFL Learners Speaking Ability in Private Language Schools
دانشجوی دوره (ارشد): ایران امیری
The effect of social networking) android application (on improving vocabulary knowledge among EFL learners
دانشجوی دوره (ارشد): فرزانه قزی
A Contrastive Generic Analysis of Articles’ Discussions: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره (ارشد): ملیحه اعتمادی
Discourse and Construction of Political Identity: Case Studies of EFL Learners and Teachers in Public and Private Schools
دانشجوی دوره (ارشد): سمانه شفیعی مقدم
پایاننامههای سال 2017
The Influence of Concept Mapping on Reading Comprehension of High School EFL Learners in Iran
دانشجوی دوره (ارشد): الهه احسانی نیا
An Analysis of Questioning Patterns in Iranian M.A Entrance Examinations based on Bloom's Taxonomy
دانشجوی دوره (ارشد): میترا فتحیه
بررسی تطبیقی- تحلیلی ادبیات اقلیمی دررمان جای خالی سلوچ دولت آبادی وتس دوربرویل توماس هاردی
دانشجوی دوره (ارشد): خدیجه پرویزی راد
The effect of direct and indirect written corrective feedback on Iranian EFL University students accuracy in mechanics of writing
دانشجوی دوره (ارشد): اعظم شاد
پایاننامههای سال 2016
The Effect of Direct vs. Indirect Corrective Feedback on Iranian Intermediate EFL Learners’ Grammatical Accuracy in Writing
دانشجوی دوره (ارشد): سهیلا ناصری
A Content Analysis of Vocabulary Websites with a View towards Materials Development
دانشجوی دوره (ارشد): نوا محمودیان
Gender DIF/DTF Analysis of TOEFL Junior Reading Comprehension through Logistic Regression and SIBTEST Methods
دانشجوی دوره (ارشد): فریده عیسائی
The Effect of Short Story Reading on Tertiary Level EFL Students’ Creative Writing Ability
دانشجوی دوره (ارشد): ندا بیهقی
The Effect of Genre-based Structure and L1 on Reading Comprehension and Recall of Iranian Upper-intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره (ارشد): عاتکه ندیمی
Iranian teachers' attitudes, intentions and practices regarding formative assessment: A mixed method study
دانشجوی دوره (ارشد): کبری راسی
A Content Analysis of Writing Errors In Iranian EFL Learners' Academic Writing and Their Attitudes towards Writing
دانشجوی دوره (ارشد): هایده غفوری سبزواری
the effect of using creative drama as a pre-writing activity on EFL learner's writing skill and self-efficacy
دانشجوی دوره (ارشد): صادق سهیلی انارکی
The Effect of Using Podcasts on Iranian Upper-Intermediate EFL Learners' Speaking Skill and on their Ability in Overcoming Fear of Speaking
دانشجوی دوره (ارشد): پریا ارغیانی
تاثیر استفاده از استراتژی های یادیار بر یادگیری لغات در زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): سمیه آمارلوئی
پایاننامههای سال 2015
Comparing reading and listening effect on the immediate and delayed vocabulary retention of Iranian intermediate EFL learners through incidental vocabulary learning
دانشجوی دوره (ارشد): سعید معینی
Iranian High School EFL Learners’ Grammar Learning Strategy Use, Perceptions of Strategy Effectiveness, and Grammar Achievement
دانشجوی دوره (ارشد): رقیه حسین زاده
Iranian Junior High School Students’ Attitudes towards Learning English as a Foreign Language and Its correlation with their Achievement Test Scores
دانشجوی دوره (ارشد): مجید طاهری
The Relationship between EFL Learners' Extensive Reading and English Language Proficiency
دانشجوی دوره (ارشد): مجتبی رضائی اهوانوئی
A Critical Discourse Analysis on English Textbook of 7th grade Highschool
دانشجوی دوره (ارشد): عبدالجمیل دلشاد
بررسی رابطه بین اضطراب شنیداری زبان خارجی، اضطراب زبان خارجی و به کارگیری استراتژی شنیداری در میان زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): روح اله غفاری بای
IMing to Learn: The Effect of Synchronous Mobile Instant Messaging on Iranian Advanced EFL Learners’ Attitude and Reading Comprehension Ability
دانشجوی دوره (ارشد): حمید پورطیبی
ٰThe Effect of Extensive Reading on EFL Learners' Reading Comprehension and their Attitude towards Reading
دانشجوی دوره (ارشد): علی صحرا ئی
The Effects of Extensive Reading on EFL Learners’ Reading Comprehension and Their Attitude toward Reading
دانشجوی دوره (ارشد): علی صحرائی
پایاننامههای سال 2014
Inspecting Motivation in Single-gendered versus Co-educational Language Education
دانشجوی دوره (ارشد): محسن جعفری
پایاننامههای سال 2013
تاثیر بلند خوانی متن توسط معلم بر درک مطلب متن در بین زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): محمدعلی کوثری
تاثیر هدف خواندن بر یادگیری و ماندگاری واژگان به صورت تصادفی در زبان آموزان مبتدی ایرانی زبان انگلیسی
دانشجوی دوره (ارشد): سکینه مومنی
ارزیابی کتاب زبان انگلیسی پیش دانشگاهی در چهارچوب نیازها، اهداف، محتوی و روش شناسی
دانشجوی دوره (ارشد): فاطمه آب خضر
پایاننامههای سال 2012
رابطه هوش هیجانی و انتخاب راهبردهای خواندن زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): ملیحه خدابخشی
ساختار قدرت در رمان سور بز نوشته ماریو بارگاس یوسا: تحلیل انتقادی کلام
دانشجوی دوره (ارشد): احترام طبسی
تاثیر درک فراشناختی بر درک مطلب زبان آموزان
دانشجوی دوره (ارشد): سعید شمسینی غیاثوند
بررسی جامعه شناختی - زبان رمان قلعه حیوانات نوشته ی جرج ارول
دانشجوی دوره (ارشد): اعظم کیانی نژاد
بررسی تاثیر معلومات پیش زمینه محتوایی بر یادآوری متون در گروهی از دانشجویان پیشرفته و متوسط ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): مریم جعفریان خلیل آباد
بررسی نقش اساتید زبان بر اساس نظریه گافمن و تاثیر نقش آنها بر مهارتهای تفکر انتقادی
دانشجوی دوره (ارشد): فریما طالبی
تاثیر شرایط متنوع برنامه ریزی شده ی قبل از تکلیف بر روی نگارش دانش آموزان زبان انگلیسی
دانشجوی دوره (ارشد): محمدهادی رجبی
تاثیر آموزش ریشه شناسی بر یادگیری لغت زبان آموزان سطح متوسط به بالای ایرانی
دانشجوی دوره (ارشد): رخساره قربانی مقدم
پایاننامههای سال 2011
مقایسه گفتمانی تهران تایمز و نیویورک تایمز
دانشجوی دوره (ارشد): فاطمه آرمانفر