مقالات سال 2024
عنوان مقاله :Neoliberalism and the violation of students’ rights: the case of English language education
عنوان نشریه :Journal of Applied Learning & Teaching
عنوان مقاله :Critical Issues of Learning-Oriented Assessment Among Iranian EFL Teachers: Perceptions, Limitations and Challenges
عنوان نشریه :Journal of New Trends in English Language Learning (JNTELL)
مقالات سال 2023
عنوان مقاله :Developing In‑Service EFL Teachers’ Immunity Through Post‑induction Mentoring
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
عنوان مقاله :Developing and Validating a Scale for Assessing Iranian EFL Teacher Educators’ Perspectives towards Effective Teaching
عنوان نشریه :The Journal of Asia TEFL
عنوان مقاله :Relationships between EFL teachers' perceptions of consequential validity of formative assessment and data-driven decision-making self-efficacy and anxiety
عنوان نشریه :Journal of Applied Research in Higher Education
عنوان مقاله :Developing and Validating a Scale for Assessing Iranian EFL Teacher Educators’ Perspectives towards Twenty-first Century Skills
عنوان نشریه :Research in English Language Pedagogy
عنوان مقاله :Learner-Centered Assessment at Iranian Universities: EFL Students' Attitudes
عنوان نشریه :International Journal of Language Testing
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :Examining Learner-centered Pedagogy and Assessment Practices in Teacher Training Program at Universities of Iran: Investigating Teachers' and Students' Attitudes
عنوان نشریه :teaching English language
عنوان مقاله :Development and Validation of an Instrument Measuring EFL Teachers’ Perceptions and Practices in Learning-Oriented Assessment
عنوان نشریه :Journal of Asia TEFL
عنوان مقاله :نگرشي به »متنكاوي« در پژوهشهاي زباني: رويكرد رايانشي در تحليل متون
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
عنوان مقاله :The Effect of Visual and Auditory Accuracy Training Strategies on Improving the Reading Performance of Second-Year Elementary Students with Dyslexia in Sabzevar
عنوان نشریه :Iranian Journal of Learning and Memory
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :Employing Dynamic Assessment and Concept-based Instruction for the Development of English Phrasal verbs in an EFL Classroom
عنوان نشریه :journal of modern research in English language studies
عنوان مقاله :Measuring Language Teacher Emotion Regulation: Development and Validation of the Language Teacher Emotion Regulation Inventory at Workplace (LTERI)
عنوان نشریه :Frontiers in Psychology
عنوان مقاله :Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistic Written by Iranian and International Authors
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
عنوان مقاله :Concurrent Group-Dynamic Assessment of Intermediate EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size
عنوان نشریه :Porta Linguarum
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :The Association of Experienced in-service EFL teachers’ immunity with engagement, emotions, and autonomy
عنوان نشریه :current psychology
عنوان مقاله :English for Medical Purposes: An Investigation into Medical Students’ English Language Needs
عنوان نشریه :iranian journal of applied language studies
عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study
عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research
عنوان مقاله :Rethinking English for Medical Purposes in Iran: Investigating the effectiveness of the status quo from stakeholders’ perspectives
عنوان نشریه :International Journal of Language Studies
عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :A model of the factors predicting English language teacher immunity: A path analysis
عنوان نشریه :Indonesian journal of applied linguistics
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :The Impact of Computerized Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Interlanguage Pragmatic Development
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language
عنوان مقاله :A Study of Socio-Cultural Conception of Writing Assessment Literacy: Iranian EFL Teachers’ and Students’ Perspectives
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :The interplay of teacher motivation and learner motivation: A Q method study
عنوان نشریه :CURRENT PSYCHOLOGY
عنوان مقاله :Reliable Measure of Written Receptive Vocabulary Size: Using the L2 Depth of Vocabulary Knowledge as a Yardstick
عنوان نشریه :SAGE Open
عنوان مقاله :واكاوي كيفي عوامل موثر بر شركت در دورههاي آمادگي آزمون زبان انگليسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (MSRT :(با رويكرد نظريه دادهبنياد
عنوان نشریه :پژوهش های زبان شناختی در زبان های خارجی
عنوان مقاله :Translation Strategies Used in Behaviourist, Cognitive, and Constructivist Approaches to Translation Instruction
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :From the State of Motivated to Demotivated: Iranian Military EFL Learners’ Motivation Change
عنوان نشریه :Journal of Asia TEFL
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :Emotions and socially just teaching: a qualitative study
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :An Ecological Study of Foreign Language Writing Anxiety in English as a Foreign Language Classroom
عنوان نشریه :Journal of Intercultural Communication Research
عنوان مقاله :بررسي تأثير عوامل انگيزشي بر پيشرفت يادگيري زبانآموزان در یک دانشگاه نظامی
عنوان نشریه :فصلنامه روان شناسي نظامي
عنوان مقاله :An Empirical Examination of the Association between Individual Differences Variables and Writing Performance of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Authenticity in teaching: a constant process of becoming
عنوان نشریه :HIGHER EDUCATION
عنوان مقاله :Authenticity in teaching and teachers’ emotions: a hermeneutic phenomenological study of the classroom reality
عنوان نشریه :TEACHING IN HIGHER EDUCATION
عنوان مقاله :An Investigation into the Socio-Cultural Strategy Use and the Writing Competence of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
عنوان مقاله :An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed Methods Approach
عنوان نشریه :Iranian Journal of Applied Linguistics
عنوان مقاله :Comparing the Effects of L1 and L2 Definition on Incidental Vocabulary Learning through Listening to Stories
عنوان نشریه :Journal of Language Teaching and Research
مقالات سال 2015
عنوان مقاله :Iranian EFL Students’ Listening Comprehension Problems
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2014
عنوان مقاله :(Self-perceived Listening Comprehension Strategies Used by Iranian EFL Students (ISC
عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature
پایان نامه های سال 2024
Iranian EFL Teachers’ AI Literacy and Their Perceptions toward its Effectiveness in ELT
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حامد نیری
Exploring the effects of flipped classroom instruction on vocabulary learning in elementary schools in Iran: An Experimental Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احمد دشتبان
Quality Assessment of English Language Institutes in Iran Based on SERVQUAL Model: A Case of Iran Language Institute (ILI)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حدیث روانان
The Effect of Authentic Materials on Speaking Performance: A Case of Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن غلامی
Examining the Relationship Among Iranian University EFL Learners' Perfectionism, Foreign Language Anxiety, and Willingness to Communicate
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فائزه کاظمی
Exploring the Effectiveness of a Critical Literacy Approach in Enhancing Reading Comprehension Skills among High School Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن شاد
The Effect of Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Autonomy, Self-Efficacy, and Academic Engagement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شادی نعمتی زاده
Formative assessment of oral presentation skills: A comparison of teacher and peer assessment
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محدثه معینی قوژدی
پایان نامه های سال 2023
The Effect of EFL Teachers' Job Satisfaction on Their Teaching Quality
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهدیه کاظمی
Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistics Written by Iranian and International Authors
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نجمه کمش
EFL Teachers’ Use of Oral Corrective Feedback Strategies in Iranian High Schools: A Case Study on 12th-Grade Female classes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فائزه عبداللهی طبس
Iranian EFL University Students Personality Traits and Their Online Learning Satisfaction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید جان محمدی سردابی
پایان نامه های سال 2022
The Relationship between EFL Teachers' Emotion Regulation, Mindset, and Well-Being
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم شفاطلب
Iranian EFL Teachers’ Time Perspective and Burnout: The Mediating Roles of Mindfulness and Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی دانشره
Iranian EFL Teachers’ Cognition and Practice of Written Corrective Feedback in Authentic Classrooms
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرضیه علیزاده
“Exploring EFL Teachers' Emotion Regulation and its Relationships with Self-efficacy, Work Engagement, and Anger: Toward the Prospects of Effective Teaching”
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):طاهره حیدرنژاد
پایان نامه های سال 2021
The Relationship between Afghan Bilingual EFL Learners’ Anxiety, Stress and Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):غلام سخی احسانی
On the Effect of Online Autonomy Supportive Behavior of Iranian EFL Teachers on Their Intermediate EFL Learners’ Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدحسن سیدی
The Effect of Using Flipped Classroom Model on Iranian EFL Students’ Achievement and Satisfaction in Grade Nine
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا دهقانی
On The Effect of Task-Based Instruction on Iranian Pre-Intermediate EFL Learners’ Speaking Skill Strategy Use
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیررضا هوشمند
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Students’ Engagement Types and Their Academic Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):امیر قدس حسن اباد
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Learners’ Grammar Knowledge and Creative Writing Skill
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان عبدی
Developing Teacher Immunity Through Post-Induction Mentoring: The Relationship Among Experienced In-service Iranian EFL Teachers’ Immunity, Engagement, Emotions, and Autonomy
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی اذری نوقابی
پایان نامه های سال 2020
The Relationship between Collocation Knowledge and Writing Ability of Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلاسادات کروژده
Title of thesis : A Contrastive Corpus Analysis of Paradigmatic Discourse of Research Article Discussions in Applied Linguistics: A Triangulation of Text Mining Tools
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی مسجدی
An Ethnographic Inquiry of General English Course at Birjand University of Medical Sciences: Developing, Implementing, and Evaluating a Multimodal Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرگس حکمتی
Language Teacher Immunity and its Relationship with HEXACO, Reflective Teaching and Job Insecurity: A Mixed Method Validation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی رحیم پورسکه
The Role of Strategic Planning in Iranian Low Intermediate EFL Learners’ Language Aptitude
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیرا داورزنی
Formative Peer Assessment of Iranian EFL Students' Grammatical Accuracy: The Role of Teacher in Peer Feedback on Grammatical Accuracy and Students Anxiety
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان شاهی
پایان نامه های سال 2019
ارزشیابی پویای کامپیوتری کنش گفتارهای انگلیسی)عذرخواهی،تقاضا،وامتناع(معانی روزمره و تلویحی زبان آموزان انگلیسی در ایران:یک نگرش مداخله ای Computerized Dynamic Assessment of Speech Ac
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی زنگوئی
An Analysis of the Iranian 5th Grade of High School EFL Textbook, Vision 2
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید عسکری ازغندی
The Effect of Iranian Intermediate EFL Students’ Self-Regulation on their Writing Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه پاک طینت
An Investigation of EFL Teachers’ Writing Assessment Literacy and Assessment Efficacy: A Socio-Cultural Conception
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم عطایی تبار
Authorial Stance-taking and Engagement by Iranian PhD Candidates of TEFL in Writing Their Dissertations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فرخ قدیمی قیداری
the effect of communication strategy (CS) training on the speaking ability of Iranian Intermediate EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمداسماعیل نصرآبادی
The Relationship between Self-esteem and Speaking Ability of Iranian Elementary EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نعیمه زیرک حسن ابادی
Examining the relationship between teachers’ professional identity ‚teaching styles and their job satisfaction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مرضیه حکیمی اخنگان
A Comparative Study of Experienced and Inexperienced Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Classroom Questioning Techniques and Error Correction Approaches: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فضل احمد قنبرزهی
Inappropriate Cultural Issues within Imported ELT Materials in Iran: The Case of English Result Series
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فهیمه فرهمندپارسا
The Relationship between Iranian High School EFL Teachers' Self-Regulation and Their Classroom Management
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمود خسروجردی
A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی
پایان نامه های سال 2018
The Effect of Praise Feedback on Iranian EFL learners’ Responses to Future Success and Failure
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه فیروزی
A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی
A mixed-method Study of the Effectiveness of Three Translation Instruction Perspectives (Behaviorist, Cognitive, and Constructivist) among Iranian Students Majoring in English Translation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مینو پورفرهاد
The Role of Cultural Schemata in Inferential Reading Comprehension: An Investigation in the Iranian EFL Context
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الناز ختائی
The Development of English Phrasal Verbs in an Iranian EFL Classroom: Dynamic Assessment and Concept-based Instruction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه اکبری
the Complex Dynamic Interplay of Teacher Motivation, Learner Motivation, and L2 Achievement: A Q Methodology research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حجت جدائی حاجی خواجه لو
An Argument-based Approach to the Development and Validation of an Academic English Proficiency Test Applying Factor Analysis, IRT, DIF Analysis and Grounded Theory Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):زهرا حشمتی فر
Learning by Teaching and its Relationship to Educational Orientations
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهدی داوری ترشیزی
Lexical bundles in Academic Writing by Iranian Advanced EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیکا شکوهی
Iranian Undergraduate EFL Students’ Metacognitive Awareness in Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه ایزانلو
The Interrelationship between Multiple Identities among Public and Private Iranian English Language Learners: A Critical Discourse Analysis
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه شاهی سمندی
A Comparison of Three Measures of Written Receptive Vocabulary Size: An Argument-based Validation Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی جانبی عنایت
پایان نامه های سال 2017
Towards an Ecological Understanding of Iranian EFL learners’ Writing Anxiety Based on Nested Ecosystem Model and Complexity Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):خاطره ثقفی
Iranian and International Authors’ Use of Citation Types in Scientific Journals on Applied Linguistics
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):بابک طلائی پور
The Effect of Music on Iranian EFL Learners' Speaking Fluency and their Level of Interest/Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن کشاورزی
The relationship among fear of negative evaluation, willingness to communicate, and student stroke in Iranian EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه شریف
Group-dynamic Assessment of Iranian Intermediate EFL Learners’ Vocabulary Size
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مصطفی آذری نوقابی
Comparison and the Use of Methodology Section Corpora in EFL Research Articles: A Study on Native Speakers’ and Iranian Authors’ Writing Experience
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدمهدی راشدمحصل
An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed-Methods Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):امید ملاحی
پایان نامه های سال 2016
From Heidegger’s Dasein to Socially Just Teaching: Triangulation of Grounded Theory and Hermeneutical Phenomenology to Probe Authenticity, Emotions, and Socially Just Teaching in Iranian EFL Contexts
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اکرم رمضان زاده رستمی
The Relationship between Multiple Intelligences, Critical Thinking and Listening Comprehension among Iranian Intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدمجید میرزائی
The Role of Written Focused Corrective Feedback in Iranian EFL Learners’ Writing Motivation and in their Accurate Use of Articles
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):منصوره صفاری
The Impact of Podcast Use on Visually Impaired Iranian EFL Learners’ Listening Skills and their Attitudes
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه فیروزآبادی
The Relationship between EFL Learners' Metacognitive Knowledge and Use with their Writing Performance in Using Rehtorical Patterns
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا مسجدی
The Effect of Direct vs. Indirect Corrective Feedback on Iranian Intermediate EFL Learners’ Grammatical Accuracy in Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سهیلا ناصری
Virtual Identity Construction Among Iranian EFL Learners: A Grounded Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه حسین زاده
The Effect of Phonics Teaching on Iranian Junior High School EFL Learners’ Ability in Reading and Writing the English Alphabet
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه شیخ الاسلامی
The Effect of Multimedia Instruction on Developing Iranian University Students’ Writing Skill
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهه اسماعیل پور
The Effect of Short Story Reading on Tertiary Level EFL Students’ Creative Writing Ability
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا بیهقی
The Effect of Using Podcasts on Iranian Upper-Intermediate EFL Learners' Speaking Skill and on their Ability in Overcoming Fear of Speaking
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):پریا ارغیانی
The Effect of Computer-Assisted Metalinguistic Instructions on Intermediate Iranian EFL Learners’ Grammar Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هانیه حسن پور
پایان نامه های سال 2015
Iranian Secondary- level EFL Teachers' Perceptions toward Doing Research and Their Challenges in Research Engagement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عفت فتحی ششتمد
Learner Autonomy in EFL Contexts: Student Teachers’ and experienced Teachers’ Beliefs and Practices
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین حسن پور
Iranian High School EFL Learners’ Grammar Learning Strategy Use, Perceptions of Strategy Effectiveness, and Grammar Achievement
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رقیه حسین زاده
The English pronunciation issues for Iranian EFL students and the most effective strategies to teach pronunciation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدناصر موسوی
The Effectiveness of Speaking Materials for Iranian learners in ELT Institutes: a Comparative Study of Top-Notch and English Result Elementary Course Books
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه سادات قاسمی کیش
Iranian Junior High School Students’ Attitudes towards Learning English as a Foreign Language and Its correlation with their Achievement Test Scores
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجید طاهری
Comparing the Effects of L1 and L2 Definitions on Vocabulary Learning through Listening to Stories
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نور
بررسی مقایسه ای کتاب و متون زبان آموزان ایرانی بر پایه ی تکرار هم آیی کلمات
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):الهام مرادی مرجانه
IMing to Learn: The Effect of Synchronous Mobile Instant Messaging on Iranian Advanced EFL Learners’ Attitude and Reading Comprehension Ability
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمید پورطیبی
The Impact of Form Focused Tasks on Iranian High School EFL Learners' Vocabulary Recall and Retention
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیدعباس موسوی
The Influence of Introducing EFL University Students to the Concepts of Fact and Idea on Their Academic Reading Ability
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا خسروآزاد
The Analysis of Authoritative and Persuasive Discourse of Iranian EFL Teachers and Their Roles at Public and Private Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده حمیده قاسمی
The Effect of Multimodal Presentation on EFL Learners` Listening Comprehension and Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فهیمه علیزاده نوغانی
On the Relationship between Teacher-standard-based Professional Development and EFL Learners' and Teachers' Perceptions
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه مردخدای رودمعجن
POWER POINT PRESENTATION AND IRANIAN HIGH SCHOOL EFL
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علیرضا رحمانی مقدم
ارزشیابی بسته اموزشی زبان انگلیسی پایه هفتم دوره اول متوسطه مدارس ایران و دوره های ضمن خدمت
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه حسن آبادی
پایان نامه های سال 2014
The Impact of Cornell Note-Taking Method Instruction On Iranian EFL Students’ Grammar Learning
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ندا سادات معطریان
بررسی رابطه بین تدریس تفکری و احساس خودکارامدی در معلمین زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمزه ابوالحسنی حیدرآباد
بررسی تاثیر هوش هیجانی دانشجویان ایرانی بر مهارت خواندن و درک مطلب و استراتژی های خواندن
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه یاراحمدی
پایان نامه های سال 2013
تاثیر بلند خوانی متن توسط معلم بر درک مطلب متن در بین زبان آموزان ایرانی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمدعلی کوثری
A Task Based Analysis of Exercises in Iranian Third grade of Junior High School English Textbook
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سحر ملکیان
ارزیابی کتاب زبان انگلیسی پیش دانشگاهی در چهارچوب نیازها، اهداف، محتوی و روش شناسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه آب خضر