مقالات سال 2641
عنوان مقاله :Reflective Teaching Through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection-for-Action, Reflection-in-Action, and Reflection-on-Action
عنوان نشریه :English Teaching & Learning
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study
عنوان نشریه :Language Related Research
عنوان مقاله :Iranian Prospective English Language Teachers’ Perceptions of Neurocognitive Science Core Concepts: A Phenomenological Study
عنوان نشریه :Languge Related Research
مقالات سال 2023
عنوان مقاله :Relationships between EFL teachers' perceptions of consequential validity of formative assessment and data-driven decision-making self-efficacy and anxiety
عنوان نشریه :Journal of Applied Research in Higher Education
عنوان مقاله :Developing In‑Service EFL Teachers’ Immunity Through Post‑induction Mentoring
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
عنوان مقاله :Intersectionality in Second Language Education and the Birth of a New Term
عنوان نشریه :Applied Research on English Language
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :Developing Pedagogical Content Knowledge (PCK) Through an Enriched Teacher Education Program: Cases of Four Iranian Pre-Service EFL Teachers
عنوان نشریه :Pedagogies: An International Journal
عنوان مقاله :نگرشي به »متنكاوي« در پژوهشهاي زباني: رويكرد رايانشي در تحليل متون
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
مقالات سال 2021
عنوان مقاله :Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistic Written by Iranian and International Authors
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
عنوان مقاله :Identity and its Ramifications Among Advanced Adult Iranian Learners of English
عنوان نشریه :Journal of Applied Linguistics and Applied Literature: Dynamics
عنوان مقاله :Measuring Language Teacher Emotion Regulation: Development and Validation of the Language Teacher Emotion Regulation Inventory at Workplace (LTERI)
عنوان نشریه :Frontiers in Psychology
مقالات سال 2020
عنوان مقاله :Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perceptions of the Principles of Critical Thinking: A Constructivist Grounded Theory Study
عنوان نشریه :Iranian Journal of Language Teaching Research
عنوان مقاله :مفهوم سازی سواد از نگاه زبان آموزان ایرانی: گامی به سوی تبیین یک نظریه داده بنیاد
عنوان نشریه :فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه
عنوان مقاله :بررسی میزان و نوع تدریس تامل گرایانه معلمان زبان انگلیسی به وسیله دفترچه یادداشت
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
عنوان مقاله :The Influence of Emotion Based Language Instruction on Speaking and Writing Skills among EFL learners: An Empirical Study
عنوان نشریه :International Journal of Linguistics, Literature and Translation (IJLLT)
عنوان مقاله :A model of the factors predicting English language teacher immunity: A path analysis
عنوان نشریه :Indonesian journal of applied linguistics
عنوان مقاله :The Association of Experienced in-service EFL teachers’ immunity with engagement, emotions, and autonomy
عنوان نشریه :current psychology
عنوان مقاله :بررسی و تحلیل هویت های زیست محیطی در جامعۀ ایرانی از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی: یک مطالعۀ داده بنیاد سازه گرا
عنوان نشریه :فصلنامۀ زبانشناسی اجتماعی
عنوان مقاله :طراحي و تدوين پرسشنامه تعيين سطح آموزش تامل گرايانه (آموزش بازخوردي) مدرسان زبان
عنوان نشریه :پژوهش هاي زبانشناختي در زبان هاي خارجي،
مقالات سال 2019
عنوان مقاله :The Impact of Computerized Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Interlanguage Pragmatic Development
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language
عنوان مقاله :The Influence of Applying Emotion Based Language Instruction in Teaching Oral Skills to EFL Learners
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :A Study of Socio-Cultural Conception of Writing Assessment Literacy: Iranian EFL Teachers’ and Students’ Perspectives
عنوان نشریه :English Teaching and Learning
عنوان مقاله :A Bourdieusian analysis of the educational field and professional identity of EFL teachers A hermeneutic phenomenological analysis
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی ایرانی در خصوص تفکر بازخوردی: پژوهش کیفی
عنوان نشریه :پژوهش های تربیتی
مقالات سال 2018
عنوان مقاله :The interplay of teacher motivation and learner motivation: A Q method study
عنوان نشریه :CURRENT PSYCHOLOGY
عنوان مقاله :From the State of Motivated to Demotivated: Iranian Military EFL Learners’ Motivation Change
عنوان نشریه :Journal of Asia TEFL
عنوان مقاله :بررسی مقایسه ای آسیب شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش
عنوان نشریه :جستارهای زبانی
مقالات سال 2017
عنوان مقاله :An Ecological Study of Foreign Language Writing Anxiety in English as a Foreign Language Classroom
عنوان نشریه :Journal of Intercultural Communication Research
عنوان مقاله :An Investigation of Iranian EFL University Learners’ Creative Thinking and Critical Thinking Skills in a Pedagogical Blog: A Mixed-Methods Approach
عنوان نشریه :Iranian Journal of Applied Linguistics
عنوان مقاله :Emotions and socially just teaching: a qualitative study
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :بررسي تأثير عوامل انگيزشي بر پيشرفت يادگيري زبانآموزان در یک دانشگاه نظامی
عنوان نشریه :فصلنامه روان شناسي نظامي
عنوان مقاله :بررسی و تحلیل فرآیندهای فرانقش اندیشگانی در شعر «کسی که مثل هیچ کس نیست» فروغ فرخزاد در چارچوب نظریه نقشگرای هلیدی
عنوان نشریه :شعر پژوهي
عنوان مقاله :A Comparison of Moves in Conclusion Sections of Research Articles in Psychology, Persian Literature and Applied Linguistics
عنوان نشریه :Teaching English Language
عنوان مقاله :An Empirical Examination of the Association between Individual Differences Variables and Writing Performance of Iranian EFL Learners
عنوان نشریه :Journal Of Teaching Language Skills
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Femininities in teaching: dialectic of self and others
عنوان نشریه :Qualitative Research Journal
عنوان مقاله :An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed Methods Approach
عنوان نشریه :Iranian Journal of Applied Linguistics
عنوان مقاله :Authenticity in teaching: a constant process of becoming
عنوان نشریه :HIGHER EDUCATION
عنوان مقاله :Gender Representation and Stereotyping in ESP Textbooks
عنوان نشریه :Asian ESP Journal
عنوان مقاله :Authenticity in teaching and teachers’ emotions: a hermeneutic phenomenological study of the classroom reality
عنوان نشریه :TEACHING IN HIGHER EDUCATION
مقالات سال 2015
عنوان مقاله :« زبان انگليسي پايه هفتم » تجزيه و تحليل فرهنگي تصاوير كتاب
عنوان نشریه :پژوه شنامة انتقادي متون و برنام ههاي علوم انسان ، ي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي
مقالات سال 2013
عنوان مقاله :گفتمان و شکل¬گیری هویت¬های سیاسی: مطالعة موردی زبان¬آموزان و معلمان ایرانی درحوزة یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه¬های زبان
عنوان نشریه :مطالعات زبان و ترجمه
مقالات سال 2024
Exploring the Impact of Intersectionality on Second Language Teacher Recruitment: A Study on Nativespeakerism in Job-seeking Markets
17th national and 11th international conference on E-learning and E-teaching focusing on technology enhanced learning ، 2024-02-29
مقالات سال 2022
Going Backward to Move Forward: The Past, Present, and Future of Intersectionality in the Field of English Language Teaching (ELT): A Systematic Review
the 19th international TELLSI Conference ، 2022-11-11
To What Extend Could Multiple Intelligence and Creative Thinking Predict EFL Learners’ Academic Performance in Virtual Classes?
the 19th international TELLSI Conference ، 2022-11-11
The Realization of the English Speech Act of Request among Persian EFL Learners, Russian EFL Learners and English Native Speakers: A Cross-Cultural Study
the 19th international TELLSI Conference ، 2022-11-11
An Analysis of Iranian EFL Learners’ and Teachers’ Perceptions of Reflective Teaching
7 national conference on modern research in the field of.. ، 2022-02-27
مقالات سال 2019
Moves in Introduction Sections of Research Articles in Psychology, Persian Literature, and Applied Linguistics: A Genre-based Study
هفتمین کنگره ملی پزوهش های کاربردی در مطالعات زبان ، 2019-12-12
A Critical Review of Agency in ELT: Philosophical, Psychological and Social Turns
هفتمین کنگره ملی پزوهش های کاربردی در مطالعات زبان ، 2019-12-12
مقالات سال 2018
مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر جنسیت بر خطاهای صورت گرفته از نوع حذف توسط زبان آموزان سطح متوسط آموزشگاه های زبان انگلیسی بر مبنای رویکرد تحلیل خطا
دومین کنفرانس ملی دانشجویی مطالعات زبان انگلیسی ، 2018-10-10
A Critical Review of Agency in ELT: Philosophical, Psychological, and Social Turns
3rd Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2018-09-05
تاثیر جنسیت بر خطاهای صورت گرفته از نوع حذف توسط زبان آموزان سطح متوسط آموزشگاه های زبان انگلیسی بر مبنای رویکرد تحلیل خطا
اولین کنفرانس ملی تحقیقات بنیادین در مطالعات زبان و ادبیات ، 2018-05-25
The Investigation of Critical Thinking Skills and Problem Solving Skills in Iranian EFL Teachers and Learners
First National Conference on New Trends in English Language Teaching and Applied Linguistics ، 2018-02-15
The Effect of Praising Feedback on Iranian EFL learners’ Effort, Achievement and Ability
First National Conference on New Trends in English Language Teaching and Applied Linguistics- ، 2018-02-15
مقالات سال 2017
A CRITICAL REFLECTION ON SPEAKING AND READING SKILLS: A CASE STUDY AMONG IRANIAN ELF LEARNERS
2nd Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2017-08-28
Reading as a social process: a study about the effects of cooperative learning activities on the reading skill development of the Iranian EFL learners
کنفرانس بین المللی زبان شناسی با رویکرد ابعاد جدید علم زبان ، 2017-08-28
ANALYSIS OF ADULTS AND CHILD DIRECT LANGUAGE IN CONTEXT OF IRAN: A TRIANGULATION OF CHILD DIRECT COMMUNICATION AND COMMUNICATION ACCOMMODATIVE THEORY
New Trends in English Language Teaching and Testing ، 2017-08-28
The Effect of Genre-based Structure and L1 on Reading Comprehension and Recall of Iranian Upper-intermediate EFL Learners
دومین همایش ملی اسیب شناسی اموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
ضرورت توجه به زمینه های تاریخی فرهنگ ایران در آموزش زبان های خارجی
دومین همایش ملی اسیب شناسی اموزش زبان های خارجی در ایران ، 2017-05-04
مقالات سال 2016
Virtual Identity Construction Among Iranian EFL Learners: A Grounded Theory
4th international conference on applied research in language studies ، 2016-11-25
On the Effectiveness of Technology Use in EFL Classrooms, An Investigation of Teachers' Perceptions
4th international conference on applied research in language studies ، 2016-11-25
The Effect of Summarization on the Reading Comprehension of Grade Nine Junior High-school Students
4th international conference on applied research in language studies ، 2016-11-25
On the Relationship between the Listening Skill and English Language Learning: a case of Iranian Translation Students at a Payam-e -Nour University
International Congress on Language and Literature ، 2016-10-06
مقالات سال 2015
EFL Learners ' Perception toward Literacy: Conceptualization of Autonomous, Social, Emergent and Critical Literacy Models
the 2nd Conference on Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature and Translation Studies (LTLTS2-IA) ، 2015-10-07
Iranian EFL Learners and Teachers’ Conceptualization on Academic Success and falilure
نخستین همایش ملی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران» ، 2015-04-30
gender Represenation and stereotyping...
Third Language Conference on Language, Discourse and Pragmatics ، 2015-01-30
The effect of Teacing Idioms ...
The 2nd National Appllied Research Conference on English Language Studies ، 2015-01-29
مقالات سال 2014
textbooka as cognitive foods...
Prospect conference .... ، 2014-10-16
مقالات سال 2013
Gender and use of vocabulary ...
Profesional Development in Lnagugae teacher education ، 2013-11-01
پایان نامه های سال 2024
EFL Teachers' Challenges in Developing and Maintaining Their Professional Identity: A Qualitative Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی مودت کاخکی
Exploring the Effectiveness of The Implementation of Social Justice Pedagogies in EFL Education: A Systematic Literature Review
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیدا نجف ونددریکوندی
Exploring the Effectiveness of a Critical Literacy Approach in Enhancing Reading Comprehension Skills among High School Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محسن شاد
Exploring the Relationship between Gender Identity Salience and Job Satisfaction among Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رامین علی پور
Exploring the Effectiveness of Critical Dialogue in EFL Contexts: A Systematic Literature Review
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان نیک پویا
A Thesis submitted to Language Department of Hakim Sabzevari University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Teaching English as a Foreign Language (TEFL)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه حاجی زاده
Title of Thesis: Internet-Based Blended Private Tutoring versus Face-to-Face English Learning: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سبا حیدری میقانی
Title of Thesis: A Qualitative Study on Iranian EFL Teachers’ Agency and Their Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نازنین حسنی
پایان نامه های سال 2023
The Pragmatic Analysis of Politeness through Language Socialization: An Ethnographic Enquiry of Iranian EFL Learners in Iran during the COVID-19 Pandemic
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم صبوری
The Effect of EFL Teachers' Job Satisfaction on Their Teaching Quality
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهدیه کاظمی
Exploring the Reading of English Internet Memes and Improving Intercultural Awareness of EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):دانیال دهنوی
The Relationship between Professional Identity and Character Strengths: The Cases of Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شیرین زواری
Authorial Voice in Research Articles on Applied Linguistics Written by Iranian and International Authors
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نجمه کمش
Iranian EFL Teachers’ Emotion and their Professional Identity: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه حسن زاده
پایان نامه های سال 2022
The Challenges of English Language Learning Among Afghan Graduate EFL Learners in Iran: A Qualitative Content Analysis Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مصطفی محمدی
Pre-service English Language Teachers’ Knowledge of Neurocognitively Informed Core Concepts and Their Professional Knowledge Base for English Language Teaching: A Mixed-methods Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمید خسروانی فرد
Promoting Critical Thinking in EFL Students Through Teaching Fiction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):آرزو فتحی سهل آبادی
Critical Pedagogy, Emotional Intelligence, and Professional Identity: A Correlational Study among Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده مینا ریاضی مشهدی
On the Relationship between Iranian EFL Teachers' Time Management and Their Professional Identity
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عاطفه رازی
“Exploring EFL Teachers' Emotion Regulation and its Relationships with Self-efficacy, Work Engagement, and Anger: Toward the Prospects of Effective Teaching”
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):طاهره حیدرنژاد
پایان نامه های سال 2021
Development and Validation of a Social Justice Questionnaire to Assess ELT Teachers’ Perception toward Social Justice in Teaching
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده امامی راد
Exploring Identity and Investment among Adult Irania English Language Learners: A Mixed Methods Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):بهروز مرزبان
A Genre Analysis of the Rhetorical Structure of Literature Review sections in Research Articles: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه مکاریان بیلندی
Developing Teacher Immunity Through Post-Induction Mentoring: The Relationship Among Experienced In-service Iranian EFL Teachers’ Immunity, Engagement, Emotions, and Autonomy
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مصطفی اذری نوقابی
پایان نامه های سال 2020
Investigating the Effects of Blended Learning on Achievement and Attitude of EFL High School Students for Developing Listening Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سارا کرمانی
Title of thesis : A Contrastive Corpus Analysis of Paradigmatic Discourse of Research Article Discussions in Applied Linguistics: A Triangulation of Text Mining Tools
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی مسجدی
Language Teacher Immunity and its Relationship with HEXACO, Reflective Teaching and Job Insecurity: A Mixed Method Validation
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):هادی رحیم پورسکه
Title of Thesis: A Narrative Identity Analysis of Chronotopical Stages of Iranian EFL Learners in Discourse Construction at Public and Private Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس رضایی پور
پایان نامه های سال 2019
ارزشیابی پویای کامپیوتری کنش گفتارهای انگلیسی)عذرخواهی،تقاضا،وامتناع(معانی روزمره و تلویحی زبان آموزان انگلیسی در ایران:یک نگرش مداخله ای Computerized Dynamic Assessment of Speech Ac
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):علی زنگوئی
The Relationship between Iranian Intermediate EFL Learners’ Autonomy and Learning Motivation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ابوالقاسم عباسی
Title of Thesis: Iranian EFL Public and Private Students’ Perception of Learning for Social Justice: A Qualitative Grounded Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی محمدی طرنج
An Investigation of EFL Teachers’ Writing Assessment Literacy and Assessment Efficacy: A Socio-Cultural Conception
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):مریم عطایی تبار
the effect of communication strategy (CS) training on the speaking ability of Iranian Intermediate EFL learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محمداسماعیل نصرآبادی
Exploring the DMC Motivational Trajectories of Iranian MA TEFL Holders through Dynamic System Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):شهره شهرویان
Cooperative Speaking Tasks and Teacher-learners and Learners-learners L1 Use in EFL Oral Interaction
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده میترا جعفری
A Comparative Study of Experienced and Inexperienced Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Classroom Questioning Techniques and Error Correction Approaches: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فضل احمد قنبرزهی
The Bourdieusian Analysis of the Professional Identity Construction of Iranian EFL Teachers and their Cultural Capital, Social Capital, Habitus, and Social Field: A Triangulation of Constructivist Grounded Study and Hermeneutic Phenomenological Research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حمیدرضا هاشمی مقدم کشوک
Inappropriate Cultural Issues within Imported ELT Materials in Iran: The Case of English Result Series
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فهیمه فرهمندپارسا
A Comparative Study of ELT Teachers’ and Learners’ Perceptions of Iranian Public, Private, and Islamic Seminary Schools of Critical Pedagogy and Critical Thinking: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):فاطمه صادقی
پایان نامه های سال 2018
A Contrastive Generic Analysis of Articles’ Discussions: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه اعتمادی
The Effect of Praise Feedback on Iranian EFL learners’ Responses to Future Success and Failure
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فرزانه فیروزی
A Mixed-methods Study on Exploring the Conceptualization of Literacy/Literacies: Cases of EFL Learners' two Generations
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):نرجس عامل صادقی
The Effect of Critical Thinking on Reading Comprehension among Iranian Pre-Intermediate EFL Learners: A Mixed-Method Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سعیده خرمی
the Complex Dynamic Interplay of Teacher Motivation, Learner Motivation, and L2 Achievement: A Q Methodology research
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):حجت جدائی حاجی خواجه لو
The Interplay of Identity and Iranian EFL Learners’ Writing Development: A Qualitative Study via telegram
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نیلوفر رمضان زاده
Computer-mediated communication: Comparing the effects of audio and video conferencing on Iranian EFL lea
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی کریم ابادی
The Interrelationship between Multiple Identities among Public and Private Iranian English Language Learners: A Critical Discourse Analysis
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه شاهی سمندی
Iranian Undergraduate EFL Students’ Metacognitive Awareness in Writing
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):محبوبه ایزانلو
Discourse and Construction of Political Identity: Case Studies of EFL Learners and Teachers in Public and Private Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمانه شفیعی مقدم
A Qualitative Analysis of Virtual and Political Identities Formation among Iranian EFL Learners in Public and Private Schools in the Telegram Community
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سلیمه سادات حامدزاده
پایان نامه های سال 2017
Detecting Academic Discipline Differential Item Functioning (DIF) and Differential Skill Functioning (DSF) with Sabzevar English Proficiency Test (SEPT) Using Item Response Theory (IRT) and Mantel-Haenszel (MH) Procedures
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مهسا خرمی
Towards an Ecological Understanding of Iranian EFL learners’ Writing Anxiety Based on Nested Ecosystem Model and Complexity Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):خاطره ثقفی
A Content Analysis of English Writing Instruction Websites with a View toward Material Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ایمان کدخدایی
The Effect of Online Interactionist Dynamic Assessment via Telegram on Iranian Pre-intermediate EFL Learners’ Speaking Development
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سحر برادران سلمانی
: A Qualitative Analysis of Positionings in Public, Private, and Nonprofit Schools: Cases of Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم صبوری
The Influence of Songs on Vocabulary and Pronunciation learning of Iranian Preschool EFL Learners with Average Intelligence
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ناهید نیک مرام
An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed-Methods Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):امید ملاحی
پایان نامه های سال 2016
From Heidegger’s Dasein to Socially Just Teaching: Triangulation of Grounded Theory and Hermeneutical Phenomenology to Probe Authenticity, Emotions, and Socially Just Teaching in Iranian EFL Contexts
دانشجوی دوره تحصیلی (دکتری):اکرم رمضان زاده رستمی
A Contrastive Generic Analysis of Articles’ Abstracts: A Cross-disciplinary Approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):آرزو توانگرحمزه کلائی
Virtual Identity Construction Among Iranian EFL Learners: A Grounded Theory
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سمیه حسین زاده
The Effect of Multimedia Texts Presented on the Interactive Whiteboard (Smart board) on High School EFL Learners’ Reading Comprehension
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم حاتمی خلیل آباد
The Effect of Genre-based Structure and L1 on Reading Comprehension and Recall of Iranian Upper-intermediate EFL Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):عاتکه ندیمی
Iranian EFL Male and Female Teachers’ Perceptions of Task-based Language Teaching (TBLT)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی محمد زرقانی
investigating gender difference in TOEFL reading comprehension section: A DSF approach
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا حبشی
پایان نامه های سال 2015
A Critical and Practical Analysis of the Generic Rhetorical Structure of Literature Reviews in the Non-native Theses of Iranian TEFL Students
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حمیرا قادری
An Investigation of the Relationship between Iranian EFL Learners' Writing Strategies and English Language Proficiency
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):ملیحه دادرس
مقایسه عقاید زبان آموزان درمورد استراتژی های یادگیری زبان در دو محیط مختلف زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و زبان دوم
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مریم نفیسی راد
The Influence of Introducing EFL University Students to the Concepts of Fact and Idea on Their Academic Reading Ability
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):زهرا خسروآزاد
The Effect of Multimodal Presentation on EFL Learners` Listening Comprehension and Self-Efficacy
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فهیمه علیزاده نوغانی
The Analysis of Authoritative and Persuasive Discourse of Iranian EFL Teachers and Their Roles at Public and Private Schools
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):سیده حمیده قاسمی
On the Relationship between Teacher-standard-based Professional Development and EFL Learners' and Teachers' Perceptions
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):فاطمه مردخدای رودمعجن
POWER POINT PRESENTATION AND IRANIAN HIGH SCHOOL EFL
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علیرضا رحمانی مقدم
پایان نامه های سال 2014
هویت شناسی روائی مراحل زمانی/مکانی در رابطه بادگردیسی ساختار گفتمان در معلمان ایرانی آموزش و پرورش و آموزشگاه های آزاد زبان انگلیسی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):نرگس توکلو