persons – تارنمای مدیریت صفحات شخصی اساتید

مقالات سال 2025

عنوان مقاله :Exploring AI Literacy and Perception: Insights from Iranian EFL Researchers

عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language Studies

عنوان مقاله :Taurog’s 1931 adaptation of Mark Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn: An Existential Reality of America in the 1860’s

عنوان نشریه :Interdisciplinary Studies of Literature, Arts and Humanities

مقالات سال 2024

عنوان مقاله :Georgiy Daneliya’s Hopelessly Lost (1973): A Narrative of the Cold War in a Film Adaptation of Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn

عنوان نشریه :Critical Literary Studies

مقالات سال 2022

عنوان مقاله :SCOPUS Q2 REVISITING IBSEN'S HEDDA GABLER THROUGH DURKHEIM’S SOCIOLOGICAL SUICIDE: A BODY TO END THE DOOM OF ORGANIC SOLIDARITY

عنوان نشریه :Folia linguistica et litteraria

مقالات سال 2016

عنوان مقاله :Evaluation of EFL Teachers Opinions about Online In-Service Teacher Training Programs in Iran

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :Applying Different Interventions to Teach Writing to Students with Disabilities: A Review Study

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

عنوان مقاله :Macbeth Couple: A Declining Family Tree and Tradition

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :A Study of Underlexicalization in Zoya Pirzad’s Novel We Will Get Used to It

عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES

عنوان مقاله :Teachers’ Assessment Literacy and Its Correlation with IELTS Students’ Achievement in Writing Skill

عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies

مقالات سال 2015

عنوان مقاله :A Comparative Study of Anti-Colonialism in Ma‘ruf al-Rusafi’s and Farokhi Yazdi’s Poetry

عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature

مقالات سال 2013

عنوان مقاله :Obligation in favour of the third party in the Iranian legal system

عنوان نشریه :International Journal of Private Law

مقالات سال 2017

A Survey of English Literature I by Amrollah Abjadian: A Checklist-Based Evaluative Study

دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04

Drama Education in an Iranian Context: Epistemology and Critical Thinking Pedagogy

دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04

مقالات سال 2015

Selecting Literary Texts to Teach English in Iran: The Literary Canon and the Literary Experience of the Teacher

نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30

The Stimulation and Development of Literature Appreciation and Language Proficiency through Collaborative and Interactive Activities among Iranian Students

نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30

مقالات سال 2010

نقش دانش زبانشناسی و دیگر دانشها در فرایند ترجمه ماشینی

همایش ملی مطالعات ترجمه ، 2010-04-28

مقالات سال 2005

آسیب شناسی و روشهای کاربردی کردن آموزش زبان عربی در ایران

چهارمین همایش سراسری مدیران گروه های زبان و ادبیات عربی ، 2005-06-28

واقع اللغه العربیه فی ایران

دومین همایش مدیران گروه های عربی دانشگاه های کشور ، 2005-06-28

کتب سال 2005

English for the Students of Arabic Language and Literature 2

ناشر : تهران - انتشارات ثار الله

کتب سال 2004

English for the Students of Arabic Language and Literature 1

ناشر : تهران - انتشارات ثار الله

کتب سال 2001

راهنمای خواندن و درک مفاهیم 1: مجموعه تستهای 4 گزینه ای

ناشر : انتشارات ناقوس - تهران

پایان نامه های سال 2025

Investigating the Relationship among English Teachers’Job Experience and Emotions of Anger, Anxiety and Enjoyment

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هاجر ملامحمدزمانی

پایان نامه های سال 2024

Relationship Between Foreign Language Anxiety (FLA) and Gardner’s Multiple Intelligences (MIs) Among Iranian Intermediate Language Learners

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی عباس آبادی

EFL Teachers' Challenges in Developing and Maintaining Their Professional Identity: A Qualitative Study

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی مودت کاخکی

Exploring the Effectiveness of Critical Dialogue in EFL Contexts: A Systematic Literature Review

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان نیک پویا

Exploring the Relationship between Gender Identity Salience and Job Satisfaction among Iranian EFL Teachers

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رامین علی پور

پایان نامه های سال 2020

The Effect of Formative Assessment on the Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension and Self-regulation

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین هاوشکی

پایان نامه های سال 2014

بررسی لهجه های عربی معاصر(عراقی-مصری-کویتی- سوریه ای)

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):خلیل فارسی نژاد

پایان نامه های سال 2013

آموزش مکالمه عربی

دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی بانشی

دبير شوراي آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني دو ساله

تاریخ شروع فعالیت 1403-02-01
تاریخ پایان فعالیت:

سال اول مدیریت گروه تا 5 دی 403 تمدید گردید

تاریخ شروع فعالیت 1402-10-06
تاریخ پایان فعالیت: 1403-10-05

عضو کارگروه تخصصي دانشجويي، فرهنگي و اجتماعي (مديريت نظارت) دو ساله تا بهمن 404

تاریخ شروع فعالیت 1402-11-05
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09

مدیر گروه تا 6 دی 404 ادامه دارد

تاریخ شروع فعالیت 1403-10-06
تاریخ پایان فعالیت:

مسئول راه اندازي مرکز زبان انگليسي دانشگاه ادامه دارد

تاریخ شروع فعالیت 1401-04-08
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09

معاونت گروه

تاریخ شروع فعالیت 0000-00-00
تاریخ پایان فعالیت: 0000-00-00