مقالات سال 2025
عنوان مقاله :Exploring AI Literacy and Perception: Insights from Iranian EFL Researchers
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language Studies
عنوان مقاله :Taurog’s 1931 adaptation of Mark Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn: An Existential Reality of America in the 1860’s
عنوان نشریه :Interdisciplinary Studies of Literature, Arts and Humanities
مقالات سال 2024
عنوان مقاله :Georgiy Daneliya’s Hopelessly Lost (1973): A Narrative of the Cold War in a Film Adaptation of Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn
عنوان نشریه :Critical Literary Studies
مقالات سال 2022
عنوان مقاله :SCOPUS Q2 REVISITING IBSEN'S HEDDA GABLER THROUGH DURKHEIM’S SOCIOLOGICAL SUICIDE: A BODY TO END THE DOOM OF ORGANIC SOLIDARITY
عنوان نشریه :Folia linguistica et litteraria
مقالات سال 2016
عنوان مقاله :Evaluation of EFL Teachers Opinions about Online In-Service Teacher Training Programs in Iran
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :Applying Different Interventions to Teach Writing to Students with Disabilities: A Review Study
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :Macbeth Couple: A Declining Family Tree and Tradition
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :A Study of Underlexicalization in Zoya Pirzad’s Novel We Will Get Used to It
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :Teachers’ Assessment Literacy and Its Correlation with IELTS Students’ Achievement in Writing Skill
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
مقالات سال 2015
عنوان مقاله :A Comparative Study of Anti-Colonialism in Ma‘ruf al-Rusafi’s and Farokhi Yazdi’s Poetry
عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature
مقالات سال 2013
عنوان مقاله :Obligation in favour of the third party in the Iranian legal system
عنوان نشریه :International Journal of Private Law
مقالات سال 2017
A Survey of English Literature I by Amrollah Abjadian: A Checklist-Based Evaluative Study
دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04
Drama Education in an Iranian Context: Epistemology and Critical Thinking Pedagogy
دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04
مقالات سال 2015
Selecting Literary Texts to Teach English in Iran: The Literary Canon and the Literary Experience of the Teacher
نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30
The Stimulation and Development of Literature Appreciation and Language Proficiency through Collaborative and Interactive Activities among Iranian Students
نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30
مقالات سال 2010
نقش دانش زبانشناسی و دیگر دانشها در فرایند ترجمه ماشینی
همایش ملی مطالعات ترجمه ، 2010-04-28
مقالات سال 2005
آسیب شناسی و روشهای کاربردی کردن آموزش زبان عربی در ایران
چهارمین همایش سراسری مدیران گروه های زبان و ادبیات عربی ، 2005-06-28
واقع اللغه العربیه فی ایران
دومین همایش مدیران گروه های عربی دانشگاه های کشور ، 2005-06-28
کتب سال 2005
English for the Students of Arabic Language and Literature 2
ناشر : تهران - انتشارات ثار الله
کتب سال 2004
English for the Students of Arabic Language and Literature 1
ناشر : تهران - انتشارات ثار الله
کتب سال 2001
راهنمای خواندن و درک مفاهیم 1: مجموعه تستهای 4 گزینه ای
ناشر : انتشارات ناقوس - تهران
پایان نامه های سال 2025
Investigating the Relationship among English Teachers’Job Experience and Emotions of Anger, Anxiety and Enjoyment
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):هاجر ملامحمدزمانی
پایان نامه های سال 2024
Relationship Between Foreign Language Anxiety (FLA) and Gardner’s Multiple Intelligences (MIs) Among Iranian Intermediate Language Learners
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی عباس آبادی
EFL Teachers' Challenges in Developing and Maintaining Their Professional Identity: A Qualitative Study
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):علی مودت کاخکی
Exploring the Effectiveness of Critical Dialogue in EFL Contexts: A Systematic Literature Review
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):احسان نیک پویا
Exploring the Relationship between Gender Identity Salience and Job Satisfaction among Iranian EFL Teachers
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):رامین علی پور
پایان نامه های سال 2020
The Effect of Formative Assessment on the Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension and Self-regulation
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):حسین هاوشکی
پایان نامه های سال 2014
بررسی لهجه های عربی معاصر(عراقی-مصری-کویتی- سوریه ای)
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):خلیل فارسی نژاد
پایان نامه های سال 2013
آموزش مکالمه عربی
دانشجوی دوره تحصیلی (ارشد):مجتبی بانشی
دبير شوراي آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني دو ساله
تاریخ شروع فعالیت 1403-02-01
تاریخ پایان فعالیت:
سال اول مدیریت گروه تا 5 دی 403 تمدید گردید
تاریخ شروع فعالیت 1402-10-06
تاریخ پایان فعالیت: 1403-10-05
عضو کارگروه تخصصي دانشجويي، فرهنگي و اجتماعي (مديريت نظارت) دو ساله تا بهمن 404
تاریخ شروع فعالیت 1402-11-05
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09
مدیر گروه تا 6 دی 404 ادامه دارد
تاریخ شروع فعالیت 1403-10-06
تاریخ پایان فعالیت:
مسئول راه اندازي مرکز زبان انگليسي دانشگاه ادامه دارد
تاریخ شروع فعالیت 1401-04-08
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09
معاونت گروه
تاریخ شروع فعالیت 0000-00-00
تاریخ پایان فعالیت: 0000-00-00