مقالات سال  2026
عنوان مقاله :ISC MSRT Q2
عنوان نشریه :ISC MSRT Q2
عنوان مقاله :The Impact of an AI-Powered Flipped Classroom on Grammar Competence and Language Anxiety in EFL Learners JCR Q2 2026
عنوان نشریه :International Journal of Instruction
عنوان مقاله :Study
عنوان نشریه :ISC MSRT Q1
عنوان مقاله :JCR Q2 Journal
عنوان نشریه :Taylor & Francis Publication
مقالات سال  2025
عنوان مقاله :Exploring AI Literacy and Perception: Insights from Iranian EFL Researchers
عنوان نشریه :Journal of Modern Research in English Language Studies
عنوان مقاله :Exploring the Ethical Issues of Using ChatGPT in Language Learning among Iranian EFL University Students ISC MSRT Q2
عنوان نشریه :Technology Assisted Language Education
عنوان مقاله :Rewiring Writing: Virtual and Non-Virtual Mind Maps as Game-Changers in EFL Writing and Motivation  ISC MSRT Q1
عنوان نشریه :Teaching English as a Second Language Quarterly
عنوان مقاله :Tasks That Teach: Cloze and Reconstruct for Conditional Reach 2025 ISC MSRT Q2
عنوان نشریه :Linguistic Studies: Theory and Practice
عنوان مقاله :Taurog’s 1931 adaptation of Mark Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn: An Existential Reality of America in the 1860’s
عنوان نشریه :Interdisciplinary Studies of Literature, Arts and Humanities
عنوان مقاله :Examining the Nexus of Teacher Professional Attitudes, Welfare, Satisfaction, and Performance in Iranian EFL High Schools ISC MSRT Q2
عنوان نشریه :Interdisciplinary Studies in English Language Teaching
عنوان مقاله :Age-Appropriate Strategies for Enhancing Willingness to Communicate: A Comparative Study of Iranian EFL Teachers
عنوان نشریه :Iranian Journal of English for Academic Purposes (IJEAP)
عنوان مقاله :Generative AI and the Transformation of Literary Translation: A Qualitative Inquiry into the Perspectives of Literature Students 2025 ISC MSRT Q1
عنوان نشریه :Journal of Foreign Language Research
مقالات سال  2024
عنوان مقاله :Georgiy Daneliya’s Hopelessly Lost (1973): A Narrative of the Cold War in a Film Adaptation of Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn
عنوان نشریه :Critical Literary Studies
مقالات سال  2022
عنوان مقاله :SCOPUS Q2  REVISITING IBSEN'S HEDDA GABLER THROUGH DURKHEIM’S SOCIOLOGICAL SUICIDE: A BODY TO END THE DOOM OF ORGANIC SOLIDARITY
عنوان نشریه :Folia linguistica et litteraria
مقالات سال  2016
عنوان مقاله :The Effect of Multimedia Texts Presented on Interactive Whiteboards on Iranian High School EFL Learners’ Reading Comprehension Performance
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :Applying Different Interventions to Teach Writing to Students with Disabilities: A Review Study
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :Macbeth Couple: A Declining Family Tree and Tradition
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :A Study of Underlexicalization in Zoya Pirzad’s Novel We Will Get Used to It
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
عنوان مقاله :Teachers’ Assessment Literacy and Its Correlation with IELTS Students’ Achievement in Writing Skill SCOPUS Q1
عنوان نشریه :Theory and Practice in Language Studies
عنوان مقاله :Evaluation of EFL Teachers Opinions about Online In-Service Teacher Training Programs in Iran
عنوان نشریه :INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES
مقالات سال  2015
عنوان مقاله :A Comparative Study of Anti-Colonialism in Ma‘ruf al-Rusafi’s and Farokhi Yazdi’s Poetry
عنوان نشریه :International Journal of Applied Linguistics and English Literature
مقالات سال  2013
عنوان مقاله :Obligation in favour of the third party in the Iranian legal system
عنوان نشریه :International Journal of Private Law
	
	
  
   مقالات سال  2017
A Survey of English Literature I by Amrollah Abjadian: A Checklist-Based Evaluative Study
دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04
Drama Education in an Iranian Context: Epistemology and Critical Thinking Pedagogy
دومین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2017-05-04
مقالات سال  2015
Selecting Literary Texts to Teach English in Iran: The Literary Canon and the Literary Experience of the Teacher
نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30
The Stimulation and Development of Literature Appreciation and Language Proficiency through Collaborative and Interactive Activities among Iranian Students
نخستین همایش ملّی «آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی درایران» ، 2015-04-30
مقالات سال  2010
نقش دانش زبانشناسی و دیگر دانشها در فرایند ترجمه ماشینی
همایش ملی مطالعات ترجمه ، 2010-04-28
مقالات سال  2005
آسیب شناسی و روشهای کاربردی کردن آموزش زبان عربی در ایران
چهارمین همایش سراسری مدیران گروه های زبان و ادبیات عربی ، 2005-06-28
واقع اللغه العربیه فی ایران
دومین همایش مدیران گروه های عربی دانشگاه های کشور ، 2005-06-28
	
  
    
	
	
کتب سال  2005
English for the Students of Arabic Language and Literature 2
ناشر :  تهران - انتشارات ثار الله
کتب سال  2004
English for the Students of Arabic Language and Literature 1
ناشر :  تهران - انتشارات ثار الله
کتب سال  2001
راهنمای خواندن و درک مفاهیم 1: مجموعه تستهای 4 گزینه ای
ناشر :  انتشارات ناقوس - تهران
	
   پایان نامه های سال  2025
The Impact of Form-Focused Grammar Instruction on Iranian Adult Learners’ Grammatical Accuracy in B1-B2 Levels
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):سالار عرفانی
Investigating the Relationship among English Teachers’Job Experience and Emotions of Anger, Anxiety and Enjoyment
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):هاجر ملامحمد زمانی
پایان نامه های سال  2024
Relationship Between Foreign Language  Anxiety (FLA) and Gardner’s Multiple Intelligences (MIs) Among Iranian Intermediate Language Learners
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):علی عباس آبادی
EFL Teachers' Challenges in Developing and Maintaining Their Professional Identity: A Qualitative Study
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):علی مودت کاخکی
Exploring the Relationship between Gender Identity Salience and Job Satisfaction among Iranian EFL Teachers
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):رامین علی پور
Exploring the Effectiveness of Critical Dialogue in EFL Contexts: A Systematic Literature Review
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):احسان نیک پویا
پایان نامه های سال  2020
The Effect of Formative Assessment on the Iranian EFL Learners’ Listening Comprehension and Self-regulation
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):حسین هاوشکی
پایان نامه های سال  2014
بررسی لهجه های عربی معاصر(عراقی-مصری-کویتی- سوریه ای)
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):خلیل فارسی نژاد
پایان نامه های سال  2013
آموزش مکالمه عربی
 
 دانشجوی دوره تحصیلی  (ارشد):مجتبی بانشی
	
   
    
   
دبير شوراي آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني دو ساله
تاریخ شروع فعالیت 1403-02-01 
تاریخ پایان فعالیت: 
سال اول مدیریت گروه تا 5 دی 403 تمدید گردید
تاریخ شروع فعالیت 1402-10-06 
تاریخ پایان فعالیت: 1403-10-05
عضو کارگروه تخصصي دانشجويي، فرهنگي و اجتماعي (مديريت نظارت) دو ساله تا بهمن 404
تاریخ شروع فعالیت 1402-11-05 
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09
مدیر گروه تا 6 دی 404 ادامه دارد
تاریخ شروع فعالیت 1403-10-06 
تاریخ پایان فعالیت: 
مسئول راه اندازي مرکز زبان انگليسي دانشگاه ادامه دارد
تاریخ شروع فعالیت 1401-04-08 
تاریخ پایان فعالیت: 1403-02-09
معاونت گروه
تاریخ شروع فعالیت 0000-00-00 
تاریخ پایان فعالیت: 0000-00-00