فضایل امام علی (ع) در منابع اهل سنت

فضایل امام علی (علیه السلام ) در منابع اهل سنت
سید مهدی نوری کیذقانی
سید مرتضی حسینی
قم: نشر معارف (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)

مقدمه کتاب :
پيرامون موضوع کتاب حاضر، کتاب‌ها، پژوهش‌ها و مقالات فراوانی نگاشته شده است، و بدون شک کتاب‌های گرانسنگی چون عبقات الأنوار از علامه میر حامد حسین هندی(ره) و الغدیر از علامه امینی(ره) و… در مورد فضایل علی(ع) و اثبات ولایت آن حضرت از طریق منابع اهل سنت، گفتنی­ها را گفته­اند.

اما برای بسیاری از علاقه­مندان فرصت و مجال مراجعه به چنین کتابهای مرجعی  نیست، و حتی ما شاهدیم که در محیط علمی دانشگاه،  نام الغدیر برای بسیاری از دانشجویان تازگی دارد، و يا برخی در ذهن خود آیات و احادیث بیانگر حقانیت علی(ع) را پرداخته­ی راویان شیعه می­دانند. لذا درصدد تهیه­ مجموعه­ای برآمدیم که به صورت فشرده، فهرست وار و گویا مهمترین فضایل حضرت(ع) را در منابع اهل تسنن نشان دهد، باشد که رهگشای کسانی گردد که خواهان تحقیق و پژوهش بیشتر در این زمینه­اند.

کتاب حاضر در سه فصل تدوین یافته است: ۱٫ امام علی(ع) در قرآن یا به عبارت دیگر از زبان خداوند، ۲٫ امام علی(ع) از زبان رسول خدا (ص)، ۳٫ امام علی(ع) از زبان بزرگان و اندیشمندان قدیم و جدید اهل سنت؛ و در هر سه فصل کوشیده­ایم که به مهمترین منابع روایی، تفسیری و تاریخی برادران اهل سنت استناد جوییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *