ترجمه کتاب «ثورة ام و ثورة شعاع» از آیت الله عیسی قاسم (قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب امام خمینی)

قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب امام خمینی (ره)

اثر: آیت الله عیسی قاسم

ترجمه: سید مهدی نوری کیذقانی و مریم نصر اللهی

نشر معارف ۱۳۹۷ش.

Exif_JPEG_420

 

کتاب حاضر ترجمه کتاب «ثورة أم و ثورة شعاع» اثر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از برجسته‌ترين علما و رهبران سياسي بحرين می­باشد. آیت‌الله عیسی قاسم در این کتاب به ارزیابی قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) و بیان وجوه مشابهت آن‌ها می‌پردازد. عنوان کتاب این مفهوم را به ذهن متبادر می­سازد که ایشان قیام امام حسین (ع) را به‌منزله قیام اصلی و مادر و چون خورشیدی فروزان می‌داند و نهضت امام خمینی(ره) را به‌منزله پرتو امتدادی از آن قیام جاویدان به‌حساب می‌آورد . عیسی قاسم پس از بیان یک مقدمه کوتاه درباره انقلاب و مفهوم آن، در پنج محور به ارزیابی تطبیقی قیام سیدالشهدا (ع) و انقلاب امام خمینی(ره) می­پردازد.

در قسمتی از این کتاب می­خوانیم:

« رهبر انقلاب ایران، درراه سرورش امام حسین(علیه السلام) جدیّت و اهتمام کامل به خرج داده و در هیبت یک انقلابی استوار کوشید که برای تمام جهان، میان اسلامی که از آسمان، علم، عدالت، رحمت، کرامت، امانت و احسان نازل کرده و اسلامی که ساخته شیاطین جن و انس است، تمایز بخشد؛ اسلام ساخته شیاطین، سراسر جهل، ظلم، قساوت، ترس، بدی و خواری بود.»

و در فرازهای پایانی کتاب آمده است:

« امام خمینی (ره) فردی انقلابی است که به خاطر خدا، با الهام از غیرت امام حسین (ع) شورید و با الهام از صبر امام حسن (ع)، تلخی صلح با دشمن خدا را به خاطر دین خدا، چشید؛ و به سان پیشوای پرهیزگاران، امیرالمؤمنین علی (ع)، در حکومت میان بندگان خدا، خداوند را در نظر داشت. او بنده صالح و مجاهدی است که به‌مثابه نمادی بزرگ در خطّ مبارزه انبیاء، اولیاء و صالحان، بر ضد جبّاران و ستمگران روی زمین و طغیانگران مستکبر، باقی خواهد ماند.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.