ترجمه از فارسی به عربی ۲

فارسی —- العربي
🔴 این مبلمان از قارچ ساخته شده!
🔵 هذا الأثاث تم صناعته من الفطر!
🔴 دو شرکت با همکاری یکدیگر از قارچ به عنوان ماده اولیه تولید مبلمان استفاده کرده اند.
استخدمت شركتان بالتعاون مع بعضهما بعضًا الفطر كمادة أولية لإنتاج الأثاث.
🔴 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «پاپیولر ساینس» سال  گذشته نیز طراحان نخستین چرم ساخته شده از قارچ را ارائه کردند.  دو شرکت حافظ محیط زیست «اکو اکتیو» و «بیو مزون» این مبلمان را در نمایشگاه Bio fabricate ۲۰۱۶ رونمایی کردند.
🔵 ووفقًا لتقرير وكالة أنباء مهر نقلًا عن (بوبيولار ساينس)، فإن المصممين عرضوا العام الماضي أيضًا أول جلد مصنوع من الفطر. كما أن شركتي حماية البيئة (اكوا اكتيو) و(بيومزون) أزاحاا الستار عن هذا الأثاث في معرض Bio fabricate  ۲۰۱۶٫
🔴 محققان این دو شرکت از بافت های ریز و میکروسکوپی موجود در قارچ که به نام «مایسلیوم» نیز شناخته می شوند به عنوان مبنای ساخت صندلی و پایه های  میز استفاده کردند. چون مایسلیوم  به طور طبیعی به مواد دیگر می چسبد، به قارچ کمک می کند به صورت خوشه ای در سطوح مختلف رشد کند. این ماده را می توان با خاک اره یا الیاف مخلوط کرد و همزمان با رشد مایسلیوم این مواد نیز به هم می چسبند.
🔵 استخدم باحثو الشرکتین الأنسجة الدقيقة والمجهرية الموجودة في الفطر والتي تعرف باسم “مایسلیوم” كمادة أولية في صناعة الكراسي وقوائم المنضدة، لأن المايسليوم يلتصق طبيعيًا بالمواد الأخرى، ويساعد على نموها على شكل عنقود مختلف المستويات. كما أن هذه المادة يمكن خلطها مع نشارة الخشب أو الألياف، وتلتصق أيضًا أثناء نمو المايسليوم.

(بر گرفته از کانال تلگرام مرکز القلم للتعلیم و الترجمة    https://telegram.me/qalam_center)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.